Windows 8 wil niet installeren over 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phaseday

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2013
Geachte l.s.

Ik moet helaas onder een nieuw account, want mijn wachtwoord was ik kwijt en het daarbij behorende e-mail adres is niet meer vanwege de enorme spam.

Ik wilde vandaag eens Windows 8 Upgrade installeren die ik al 7 maanden in huis heb, eerst heb ik gecontroleerd met de upgrade manager of alle hard en software aan de eisen voldeed, wat dus het geval was. Maar de installatie wordt steeds afgebroken na 15% met de overduidelijke kreet "Error 0x8007045a initialisatie routine van de dynamic link library is mislukt" tot zover de eerste narigheid, heb gezocht via google en kwam terecht bij kapotte msxl files, die ik bij Microsoft heb opgehaald en opnieuw geïnstalleerd. daarna weer begonnen met installeren en kwam weer tot 15% met dezelfde foutmelding. Daarna in de bios de startup sequens veranderd en de DVD op de eerste plaats gezet, HD op twee en verwisselbaar medium op drie. Opnieuw de upgrade schijf van windows 8 in de dvd rom en gestart, nu ging alles goed tot na de upgrade aangevinkt te hebben, daarna kreeg ik de melding u moet nu cd dvd eruit halen en naar windows 7 starten, daarna de computer afsluiten en de dvd met windows 8 opnieuw starten, dit heb ik nu enkele malen moeten herhalen, maar kom niet verder met de installatie. Steeds in het cirkeltje "DVD starten, dan dvd uit de lade halen, computer opnieuw opstaren naar windows 7, dan afsluiten en wederom de dvd in de dvd-rom lade leggen en opnieuw starten met de installatie, nu ben ik het zat om voor de 5de keer dit verhaal aan te horen en daarom stel ik deze vraag.

Wat doe ik nu fout, het enige wat mij tot nu toe opviel is dat ik niet eens 0% installatie kan doen, de vorige keer kwam ik nog tot 15% voordat de boel weigerde met een foutmelding.

Phaseday alias Athalon1951

Hoi Phaseday,

Als je de foutcode googled, kom je diverse sites tegen die niet alleen over de Microsoft XML parser gaan, maar ook over .dll bestandjes registreren.
Ik vraag me dus af, heb je die optie al geprobeerd ?
Als je de beschikking hebt over een andere W7 pc kun je die bestandjes kopieren naar bv een usb stick, het gaat dan om de volgende bestandjes; Msxml3.dll ,Msxml3a.dll en Msxml3r.dll in de map C:\WINDOWS\SYSTEM .
Die 3 bestandjes kopieer je op de doel pc in dezelfde map C:\WINDOWS\SYSTEM .

Dan moet je ze nog registreren.
START>UITVOEREN, en dan tik je in REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM\MSXML.DLL
Als dat klaar is - je krijgt een dialoogvenster dat het registreren klaar is - tik je in het tekst vak UITVOEREN C:\WINDOWS\SYSTEM\MSXML2.DLL
Zelfde verhaal geldt nu ook weer, het dialoog venster dat het registreren klaar is, dan tik je in het tekst vak UITVOEREN C:\WINDOWS\SYSTEM\MSXML3.DLL

Even opnieuw starten en dan zou het moeten lukken.
Succes.

BRON
Nog een bron

Laatst bewerkt:
Hallo Rickvi68,

Het probleem is inmiddels opgelost, maar niet door de acties die jij schreef, dat veranderde niets aan het installeren, vreemd was dat ik 7 maanden geleden dezelfde Windows 8 over dezelfde Windows 7 heb geïnstalleerd, wat geen enkel probleem gaf, vanaf die tijd is er niets veranderd aan de machine omdat al de programma's waar ik mee werkte er al 2 jaar instaan en er nooit meer een programma is toegevoegd, het moet dus in de updates van de oude programma's hebben gezeten of in de Windows 7 updates die in die 2 jaar zijn gedaan, heb toen Windows 8 eraf gegooid omdat ik geen tijd had om het uit te zoeken, want er moest nog wat gewerkt ook worden op de machine. Nu is het even rustig en dacht laat ik het weer proberen, wat dus niet ging, daarom heb ik mij image teruggezet die ik voor installatie had gemaakt en alles werkt nu als een zonnetje en is Windows 8 in de doos met afgewerkte spullen gedumpt en blijf lekker op Windows 7 zitten ;)

Van mij mag dit topic ook weer dicht, maar bedankt voor het uitgebreide advies. :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan