windows 8 zoekt recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
931
Op een of andere manier wilt windows 8 niet opstarten.

Ik ontving de mededeling dat windows problemen heeft en op zoek gaat naar herstel, hij bleef als het ware in een loop.


Nu heb ik de hdd geformatteerd alleen hij blijft vragen naar een herstel disk.

Hoe dit probleem op te lossen
 
Na formatteren kun je alleen nog maar volledig opnieuw installeren
 
Bedankt voor je reactie.

Dat was/is mij bekend alleen de vraag was hoe komt het dat bij het opstarten, ondanks het formatteren, Windows na herstel mode wil
 
Ik vermoed dat dit ligt aan dat je de System reserved partitie van 100 MB+ (max. 300 MB) waarschijnlijk hebt laten staan (dus niet hebt verwijderd), en (alleen) de C: partitie hebt geformatteerd.
Maakt verder voor een herinstallatie niets uit, maar jij hebt blijkbaar de pc weer opgestart zónder dat je opgestart bent van de installatie-CD, en dan kun je een dergelijke melding verwachten (met de System Reserved partitie intact, maar geen Windows aanwezig op de C: schijf), lijkt me.

Andere optie zou kunnen zijn dat de fabrikant in de System Reserved partitie zijn recovery opties heeft ingebouwd, incl. recovery naar fabrieksinstellingen.

Tijs.
 
Bedankt voor de informatie, ik had ook op het internet gezocht en kwam dit ook tegen.

Enig idee hoe ik deze "verborgen" partitie kan benaderen of activeren! De herstel cd/dvd is niet meer aanwezig!
 
Je formatteert C: zonder dat je een werkende installatie-dvd van Windows of recovery dvd's hebt? Dan is je 'oplossing' erger dan de kwaal...

Lijkt me dat je dan maar beter meteen een nieuwe Windows 8 kunt gaan kopen. Niet dat ik ervaring ermee hebt, maar gast0225 kwam met deze website. Check vooraf bij deze leverancier of je een opstartbare installatie-DVD erbij krijgt (ipv. alleen de licentie), zodat je Windows ook echt kunt gaan installeren, dan.

Tijs.
 
Het probleem is niet zo zeer dat ik geen werkende installatie dvd heb. Het probleem is dat bij het opstarten voortdurend gezocht wordt naar de herstel modus en daarna in en loop blijft.
M.a.w. ik wil eerst voorkomen dat de hdd in een loop blijft
 
Je kunt herstel ook starten als je de pc vanaf een Windows 8.1 installatie-dvd hebt opgestart. Gegeven je problemen lijkt me dat de enige werkende manier richting herstel.
Overigens heb je daar weinig aan als je heel Windows van de harde schijf hebt gemikt door de C: schijf te formatteren, waarna alleen een nieuwe installatie van Windows overblijft (vanaf die installatie-dvd dus).

Tijs.
 
bedankt voor de informatie, maar zoals geschreven is gaat de pc nog altijd naar herstel mode.
Ook als ik in de bios de opstart volgorde heb veranderd.
 
a. De opstartvolgorde wijzigen heeft natuurlijk geen zin als je er niet een opstartbare (installatie-)DVD in hebt gestopt.
b. Als je zeker weet dat de W8 DVD goed is (bijv. getest door ervan op te starten op andere pc's) én de opstartvolgorde is goed, dan zou het kunnen zijn dat je in de BIOS nog moet gaan kl**ien met UEFI instellingen, zodanig dat ook DVD's die niet voldoen aan de UEFI standaard toch op te starten zijn.

"Secure Boot" op "disabled" zetten, "UEFI Boot" op "CSM Boot" zetten danwel zet CSM op "enabled". Noteer vooraf hoe het stond, voor de zekerheid.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan