Windows 95 in Virtual PC onder Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter GSIF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GSIF

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Dag mensen!

Ik wil graag Windows 95 laten werken onder Virtual PC. Het wil niet lukken omdat Win95 geen tijdelijke installatiebestanden kan kopieren naar mijn virtuele harde schijf. Ik vermoed dat het te maken heeft met de NTFS indeling ipv FAT32. Ik weet zeker dat mijn versie van 95 FAT32 is, maar dat terzijde.

Wat meer specificaties:
Ik heb Windows XP Pro SP2 met de NTFS indeling.
Virtual PC 2007 heb ik gedownload (deze heeft Win95 niet meer kant en klaar in de lijst staan, ik kan pas kiezen vanaf 98)
De bootdisk van 95 start probleemloos op en de cdrom kan ik ook opstarten.
Vlak na de controle komt de melding dat het bestandsformaat niet wordt ondersteunt, ik moet een MSDOS opstartdiskette maken. Format C: geeft de melding invalid drive spec.

Heeft iemand van jullie ervaring met Virtual PC en Windows 95? Of heeft iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

Als je een nieuwe virtuele schijf aangemaakt hebt, is deze volledig leeg en heeft daarom geen partities vandaar de foutmelding.

Voordat je een format C: geeft, geef je eerst een FDISK binnen de virtuele PC met je startfloppy en je Windows 95 cd-rom waarin je zelf een C: partitie aan moet maken. Windows 95 is helaas niet zo slim genoeg om automatisch een schijf in een of meerdere partities in te delen. Vanaf Windows 98 wordt deze stap in enkele gevallen wel uitgevoerd.

Ik hoop dat dit je verder helpt.

Laatst bewerkt:
Nee, dat klopt niet hoor, in VPC valt er niks te partitioneren of formatteren!! Ook maakt het niks uit of je gastheersysteem in NTFS staat
Ik gebruik al heel lang VPC (eerst 2004, nu 2007) met daarin Win98SE en dat zal wel iets anders verlopen dan met Win95, maar hier is iig een richtlijn over hoe je te werk moet gaan:

http://www.quandaryland.com/jsp/dispArticle.jsp?filename=/help/VirtualPC2004FAQ.html&articleType=Help!+Page&title=Quandary+Virtual+PC+2004+FAQ

Succes!!

EDIT: LOL, ik zie nu pas dat dit topic al meer dan een half jaar oud is....
Nou ja, misschien heeft iemand hier nog iets aan, dus ik laat dit maar staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan