Windows 95 op diskette??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Ik wil graag Windows 95 op een heeel oud laptopje installeren, zodat mijn broer deze mee naar het buitenland kan nemen. Er zit echter geen CD-ROM in deze laptop (ja, zo oud is ie :eek: ). Mijn vraag is nu: kan ik de inhoud van de CD met daarop Win95 verdelen over een aantal diskettes, of zijn de installatiediskettes van Win95 ook ergens beschikbaar / te downloaden als ik over de originele licentie beschik?

Nog een subvraagje: wat zijn eigenlijk de minimum systeemvereisten (processor, harde schijf en geheugen) om Windows 95 te kunnen laten draaien?
 
windows 95 is in principe te draaien vanaf een intel 386 machine.. maar stel er dan geen eisen aan...
minimaal 16 mb geheugen heb je wel nodig.. en een hd van een paar 100 mb zou genoeg moeten zijn.. maar nogmaals... je moet er niet te veel van verwachten.
Je zou inderdaad kunnen proberen om de inhoud van de cd om te zetten op floppies... je hebt er dan een stuk of 25-30 nodig.
Zit er toevallig niet een netwerkkaartje in deze pc zodat je data kan overpompen (via dos ofzo?) dat lijkt mij een iets makkelijker oplossing.
 
nou nergens om, als het zou kunnen heb je wel een stuk of 400 diskettes nodig.
Ik overdrijf nu heel erg,maar kan je win 3.11 er niet opzetten?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door vanschagen
nou nergens om, als het zou kunnen heb je wel een stuk of 400 diskettes nodig

Sorry maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Vroeger toen in nog een P75 had stond daar win95 op.
Met in de windows directory de complete setup, deze was via een optie te backuppen op floppies.. en dit nam 25-30 floppies in gebruik.
 
Windows 95 en trouwens ook 98 was gewoon op floppies verkrijgbaar (weet niet hoeveel).....
 
ik heb windows 95 op disketties liggen

ik ben enkelt 1 van de 13 diskettes kijd

disektten 13

ik heb er nog nooi een windows mee geistallert maar het is al lecht te proberen

ik weet niet of je er wat mee wil doen maar je mag ze van mij lenen / hebben of zo zu ligge tog onder het stof

groeten aart
 
Mmh, ik vond 400 diskettes ook al erg veel... Weet iemand of ik (met gebruikmaking van mijn huidige licentie) de bestanden ergens kan downloaden en zelf op diskette kan zetten?
 
Heb dit op google kunnen vinden lijk me trouwens ook de makkelijkste oplossing

There have been a number of posts about this - ebay seems to be recommended place to find a set. Personally, I'd buy an adapter to allow the laptop hard drive to be mounted in a PC (c. ?5 in UK), copy the win95 install folder from CD to hard drive, boot from 95 boot floppy and start install of from hard drive (assuming drive has room for install files & 95 - how old/big is it?).

alternatively, if its got a network card, you could network it with a PC, and use a dos network boot floppy (you'll find some at www.bootdisk.com) to connect laptop to PC & copy the files off that way.
 
Ik heb DOS 6.22 er al opstaan, maar heb geen flauw idee hoe ik nu het netwerkkaartje in de laptop moet configureren zodat ik hem aan mijn gewone computer kan koppelen. Iemand suggesties /stappenplan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan