Windows '95 spel op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een Windows 95 game die ik echt heel erg graag wil spelen op mijn windows XP...
Alleen als ik het wil opstarten komt er te staan fout tijdens uitvoeren apparaat.
Kan iemand mij hier aub mee helpen, want heb zolang naar dit spel gezocht :(

Het is trouwens Philips Media Lingo oorspronkelijk uitgekomen op CD-I maar toen ook uitgebracht op PC
dit zijn de systeemeisen:

cpu: 486DX/66 mhz
intern geheugen: 8 MB
audio: 8 bits geluidskaart
video: 8 bits grafische kaart, 256 kleuren
beeldscherm 640 x 480 pixels
CD ROM drive 2x speed
Windows 3.11 of Windows NT of Windows ’95

weet je zeker dat je de "minimum requirements" wel haalt met je pc ? :D!

haha nu de echte tip dan maar?

wat ik doe om oudere spellen te spelen is een versie van windows 95 instaleren via een "Virtual pc"

er zijn verschillende Virtual pc's ikzelf gebruik vmware, je moet zelf even een tutorial en een geschikt programma vinden :D iedereen heeft andere programma's die ze fijn vinden :D.

als je dan zo'n programma hebt dan instaleer je windows 95 even en dan kan je weer vooruit met alle games :D

Je kunt het spel installeren op windows XP, daarna doe je op het bureaublad icoon van het spel een rechtermuisklik, klik op eigenschappen, ga dan naar compibaliteit en kies Windows 95. Daarna op toepassen en OK drukken en je kunt het waarschijnlijk starten.

Succes!:)

Hey Kelimick,

Dat heb ik dus gedaan, maar er komt te staan fout tijdens uitvoeren apparaat als ik het wil starten en verder doet ie niets..

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan