windows 98 dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerlijnD

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
hallo helpmijers
Ik heb 2 pc's allebij met windows 7 32 bit
nou wil ik op mijn 2de pc windows 98 erbij instaleren
ik heb 2 hardeschijfen erin op ide primary master staat windows 7 op
en op ide primary slave ofzo staat niks hier op wil ik windows 98 instaleren maar als ik de setup start van w98 staat er:
a non msdos partition is using your entire hard disk.
To install windows you must remove your non msdos
files and reconfigure your hard disk so that windows can use it
een dan staat er nog iets
ik kan kiezen uit 2 opties
Remove files and reconfigure hard disk (recommended)
en:
exit setup
wat moet ik doen?
Mvg Merlijn

Er allereerst érg zeker van zijn dat je het op de goede schijf gaat zetten en vervolgens '98 toestemming verlenen om de bestanden te verwijderen en de schijf opnieuw (FAT32) te laten indelen.

Daarnaast, gaat het wel lukken; een lagere versie installeren na een hogere Windows die eerst geïnstalleerd is? Voor Vista waren / zijn er bootmanagers, maar v.w.b. 7 heb ik nog geen ervaring opgedaan in een dualbootsituatie.

Hallo,

Windows 98 kan hardeschijven aan tot dacht ik 20 gig.
Ga je groter, dan kan deze besturing niet volledig gebruiken.
Ook kan win98 geen ntf aan dus je moet de partitie op fat32 zetten.

het zou waarschijnlijk kunnen werken als je een hd tot 20 gig inzet op fat 32
Het zou heel waarschijnlijk kunnen werken als je een dos partie van 20 gig aanmaakt.

De partitie moet je niet aanmaken via wndows 98, het beste is om het te doen met een partitie maker programma, en dan wel vanuit xp.

Het is een behoorlijke puzzel om het voor elkaar te krijgen.

Dual booten met windows 7 gaat helemaal niet. Vergeet het maar. Windows 98 ondersteund namelijk niet meer geheugen dan 512 MB. En Windows 7 heeft meer nodig om normaal te kunnen werken. Sorry, maar dit gaat echt niet.

vraag : mijn PC draait op WINDOWS XP prof. op de C schijf. Nu wil ik -tbv randapp. die alleen op Windows 98 draait-
op de D schijf WINDOWS 98 installeren. Zou dat gaan?? Heb het met 2 oudere WINDOWS -systemen ook eens in het verleden gedaan waarbij ik bij het opstarten de vraag kreeg welke van de 2 systemen ik wilde gebruiken. Iemand een idee of dit ook kan met Windows XP en Windows 98 op een PC

@madlenp
welkom op Helpmij.nl
Het is niet toegestaan om een nieuwe vraag te plaatsen in een bestaand topic van iemand anders.
Dus maak een eigen topic aan,deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan