Windows 98 instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Ik wilde in de vakantie eens Windows 98 gaan instaleren op een PC bij mijn opa waar momenteel nog geen besturingssysteem op staat. Ik had eens hier gekeken, maar die link naar dat programma voor de opstartdiskette te maken werkt niet. Is daar een alternative link voor of moet het op een andere manier?

Ja daar staat hij tussen, gewoon die van Win 98 SE nemen, downloaden, en uitvoeren

Als je Windows '98 SE(Second Edition) hebt en je pc configuratie verder aan de hierna 2 genoemde voorwaarden voldoet, dan is over het beschikken v.e. opstartdiskette niet nodig.

Voorwaarde 1: Je bios biedt de mogelijkheid om je pc vanuit de cd-rom te booten.

Voorwaarde 2: Je HD is geformateerd en bevat nog geen OS.

Dennis.

Op mijn PC zit Windows XP Home, maar op die PC waar ik Windows 98 op wil zetten zit nog niets op. Geen besturingssysteem in ieder geval. O, ja een ook geen CD-rom drive.

Geplaatst door Ron_123
Ja daar staat hij tussen, gewoon die van Win 98 SE nemen, downloaden, en uitvoeren

En welke moet ik dan pakken? (Er staan er wel 6.)

Geplaatst door jeroendenoot
Op mijn PC zit Windows XP Home, maar op die PC waar ik Windows 98 op wil zetten zit nog niets op. Geen besturingssysteem in ieder geval. O, ja een ook geen CD-rom drive.
In zo'n geval zou je toch eerst een cd-rom drive moeten aanschaffen. Met Windows '95 kun je nog met diskettes(28 stuks!, inkluis 6 Dos diskettes) doen.

Dennis.

O, jammer. En als je dan zo'n ding hebt, moet je dan die CD-rom kopen? Of kun je die gratis downloaden?

O, jammer. En als je dan zo'n ding hebt, moet je dan die CD-rom kopen?
Heb je die ook niet dan?.:(

Of kun je die gratis downloaden?
Beste @jeroendenoot, bij mijn weten niet. Kun je dan niet van een kennis lenen?

Heb je die eenmaal kunnen bemachtigen, dan blijft er nog 1 voorwaarde over: Biedt je bios de mogelijkheid om je vanuit de cd-rom drive te booten? Zo nee, dan heb je wel een opstartdiskette nodig.

Dennis.

Oké, dan denk ik dat ik het toch maar niet doe. Toch erg bedankt voor de informatie.

Volhouden hoor. Vind het erg vervelend voor jou. Ik probeer juist mensen te helpen, maar niet om hen teleur te stellen.:(

Dennis.

Ja, die PC staat bij m'n opa, daar heeft Windows 98 of misschien 95 opgestaan, en die is nu leeg en ik weet niet of mijn opa bereid is om een CD-rom drive te kopen...

Als je tenminste de cd van Windows XP Home hebt.

Wil je dan per sé Windows '98 installeren? Je zou anders Windows XP Home kunnen installeren?(de cd daarvan heb je toch?)

De pc van jou opa moet dan minimaal aan de volgende systeemeisen voldoen:

64MB(het liefts 128MB) interngeheugen, een kloksnelheid van 233Mhz en een 4GB HD.

Dennis.

Ja, die PC staat bij m'n opa, daar heeft Windows 98 of misschien 95 opgestaan, en die is nu leeg en ik weet niet of mijn opa bereid is om een CD-rom drive te kopen...
Tegnwoordig is een CD-rom drive niet zo duur meer. Desnoods een tweedehandse kopen.
Komende zaterdag wordt er voor de zoveelste keer een PC-Dumpdag in de RAI te Amsterdam gehouden, alleen weet ik niet of je ook toevallig daar woont.

Dennis.

Nee, ik woon in Leende. Plaatsje in de buurt van Eindhoven. Ik denk dat dan het er heen gaan duurder is dan een CD-rom drive... Maar ik zal wel zien. Hoe kun je trouwens die gegevens weten die nodig zijn om Windows XP Home te kunnen instaleren?

Maar dan heeft hij een CD-rom drive nodig.
Ja, maar dan zit je nu nog alleen maar met (slechts) één probeleem. Het scheelt wel een beetje.

Dennis.

Nee, ik woon in Leende. Plaatsje in de buurt van Eindhoven. Ik denk dat dan het er heen gaan duurder is dan een CD-rom drive...
Dat denk ik ook. (Ja, ik wist niet waar Leende ligt;) )

Maar ik zal wel zien. Hoe kun je trouwens die gegevens weten die nodig zijn om Windows XP Home te kunnen instaleren?
Ik doe bijna niets anders dan het installeren van diverse OS'en.

Dennis.

Maar hoe kun je nu die gegevens te weten komen van die PC? Die nodig zijn om Windows XP Home te kunnen instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan