Windows 98 instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door jeroendenoot
Wat scheelt een beetje?
Nee, je gaf het toch eerst op, omdat je geen Windows '98 cd hebt? Nu je toch XP-Home wilt installeren en je over die cd beschikt, dan blijft er nu nog maar één probleem over i.p.v. 2. Dat ene probleem wat nu overblijft is het ontbreken v.e. cd-rom drive.

Dennis.

Geplaatst door jeroendenoot
Maar hoe kun je nu die gegevens te weten komen van die PC? Die nodig zijn om Windows XP Home te kunnen instaleren?
Sorry, ik had jouw vraag eerst verkeerd begrepen. Weet je toevallig of het een Pentium II betreft? Of zeg je dat niets?

Dennis.

Hallo !
probeer even Everest (http://www.freedownloadscenter.com/Best/lavalys_everest.html
te downloaden op je eigen PC en dan op een floppy te branden.
Dan kun je daarmee op de PC van je opa kijken wat er aan hardware in zit.
Op Microsoft.com kun je de minimale systeemeisen voor XP vinden, maar naar mijn ervaring moet je tenminste een processor van 400 MHz en 256 Mb geheugen hebben om redelijk onder XP te kunnen werken.
Evt. kan ik je wel helpen aan een versie van Win98 SE.
Zo ja, stuur me even een mailtje met je e-mailadres.
greetz en succes,
Harry.

Geplaatst door Harry Snor
Hallo !
probeer even Everest (http://www.freedownloadscenter.com/Best/lavalys_everest.html
te downloaden op je eigen PC en dan op een floppy te branden.
Dan kun je daarmee op de PC van je opa kijken wat er aan hardware in zit.
Erg revolutionair op een pc die geen OS heeft.

Op Microsoft.com kun je de minimale systeemeisen voor XP vinden, maar naar mijn ervaring moet je tenminste een processor van 400 MHz en 256 Mb geheugen hebben om redelijk onder XP te kunnen werken.
Ik had het ook over de minimale systeemeisen

Evt. kan ik je wel helpen aan een versie van Win98 SE.
Zo ja, stuur me even een mailtje met je e-mailadres.
greetz en succes,
Harry.
Dat noem ik pas een hulpvaardig iemand.:thumb:

Dennis.

Er zijn ook windows95 versies op diskette...12 stuks...16 met IE erbij.

Ik heb ze volgens mij ook nog ergens.
kan ze inpakken per disk en zenden...evt.

XP minimale eis is een pentium pc en 128mb maar dat is erg krap allemaal.

Bij de afvalverwerking worden ook vaak pc's ingeleverd misschien kan je een cddrive slopen uit zo een pc.
Hier zijn ze erg vriendelijk dus bij jou misschien ook.
Maar voor 2/3 tientjes heb je al een goede nieuwe met kabel.

@jeroendenoot, genoeg hulpvaardige mensen op Helpmij. Ben blij voor jou.

Dennis.

PS. Mijn bijdrage is toch wel nihil.

Ik ben ook hardstikke blij, maar met al die antwoorden weet ik niet wat ik nu moet doen. Ten eerste weet ik niet of er Pentum II op staat, en wat zijn de minimale systeemeisen voor Windows 98 SE? En moet ik nu dat ene programmatje gebruiken dat Harry Snor gaf? Of Niet? Ik weet het even niet meer.

@hehe: Ik werk liever niet met zoveel diskettes.

De minimale systeemeisen voor Windows'98 zijn;

486 DX processor, 16 Mb geheugen en 150 Mb vrije harddiskruimte.

Dus dat zal er wel op draaien

Het enige dat dan je dan nog nodig bent is een cdrom drive

Je kunt natuurlijk die van je eigen pc eruit halen, en deze tijdens de installatie gebruiken op de andere pc.
Of je schaft een nieuwe aan.

Dan moet je ergens een Windows 98 SE cd weghalen, even in de buurt vragen doet wonderen!!

Die cd zal dan bootable zijn, dus hij zal kunnen starten en ben je dus geen diskette nodig.

Dat programmatje waar Harry Snor het over had kun je alleen gebruiken als je Windows hebt geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan