Windows 98 naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo,
Op mijn nieuwe pc staat winxp. Wanneer ik de oude schijf met win98se er op als slave installeer gaat er dan iets fout of werktdat??

grtz.,

henk sr

Ik zou zeggen testen!!!
Je pc zal opstarten met winxp.

Bedankt Jean,

maar ik bedoelde een PC met windows xp er op waar je een hdd als slave bij zet bv als d schijf met daarop de programma's en data die werden opgezet onder windows 98se. De hdd is dus geformatteerd voor w98 en gaat dus werken (of niet??) onder windows xp.
Kan hij dan onder xp alles van de dschijf lezen of krijg ik een probleem?

grtz.,

henk sr

Dat gaat niet helemaal werken. Een pakket als Photoshop of Office enzo schreven tijdens de installatie waarden weg naar het Register van Windows 98. Maar dat Register speelt geen enkele rol als je er niet van opstart. Je gaat opstarten met XP, een ander OS dus en dan zul je een hele reeks foutmeldingen krijgen als je die applicaties opstart. Voor die programma's geldt dus: opnieuw installeren maar dan onder XP.

Overigens zijn er programma's die hun bestanden mooi in één map bewaren en geen waarden wegschrijven naar het register. Die zullen wel werken. Bijvoorbeeld XNview, een imageviewer, draait gewoon "los" van een besturingsysteem.

Geplaatst door nevola
Bedankt Jean,

maar ik bedoelde een PC met windows xp er op waar je een hdd als slave bij zet bv als d schijf met daarop de programma's en data die werden opgezet onder windows 98se. De hdd is dus geformatteerd voor w98 en gaat dus werken (of niet??) onder windows xp.
Kan hij dan onder xp alles van de dschijf lezen of krijg ik een probleem?

grtz.,

henk sr

Data wel, meeste programma's niet.
Zie daarvoor het bovenstaande antwoord.

Maar je zegt dat de HDD geformatteerd is?

Beste

zoals de meeste antwoorden en als goed begrijp wat je wil doen zeg ik je dat dat niet gaat.
Wat wel gaat en dat is bij u niet het geval is dat meerdere besturingssystemen kan instaleren en dan kiezen welke dat je opend en dan kan je progs installeren onder het gekozen besturingssysteem.

U vraagt om een oudere hd met win98 en alle progs als tweede schijf te gebruiken. Je kan die schijf gebruiken maar win98 werkt niet en ook niet de progs.

De data die erop staat kan je wel gebruiken.

Als je die d-schijf wilt gebruiken voor de data alleen dan zou ik alle data op je c-schijf zetten en dan de d-schijf formatteren en daarna de data terug op de d-schijf zetten.

succes

Jean

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik geloof dat ik een paar dingen door elkaar haal.
In plaats van geformatteerd bedoelde ik dat op de oude HD die nu als D: op de de nieuwe pc komt bestanden staan die onder W98SE (Fat32) zijn gemaakt en nu onder XP (NTFS) moeten werken.

1.Kan XP nu met die oude bestanden op de D: schijf werken.
2.Werkt het als ik die oude bestanden naar de nieuwe C: kopieer of kom ik dan in de war met die twee zaken FAT32 en NTFS??

grtz.,

Henk Sr

]Ach ik wordt te oud voor die rotzooi.[/COLOR] (Wim Zonneveld)

Die bestanden werken als deze gemaakt zijn in progs die nu op je pc ook staan onder winxp.
vb: een word document gemaakt onder win98 maar in office werkt ook onder office op winxp.

Juist Jean dat was wat ik bedoelde.

bedankt
grtz

Henk Sr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan