Windows 98 - Netwerkinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperSiN

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Hallo,

Ik zit met een probleem ivm de netwerk instellingen van een computer met Windows 98 als OS.

Ik zal zo kort mogelijk alles proberen uitleggen.

Ik heb hier een Computer staan, die een maand geleden geformateerd werd en terug met dezelfde windows 98 werd re-installed wegens problemen met Spyware. toen, ging het internet nog perfect. Na de format draaide de computer natuurlijk zonder spyware en ging hij al een pak sneller. wat ik vergeten was is dat Windows 98 niet automatish de netwerk instellingen zoekt/insteld.

Nu gaat het internet dus niet meer. Een mogelijke oplossing zou zijn, de Drivers zoeken voor die netwerkkaart. maar het dan ontstaad er een nieuw probleem, ik weet niet welke netwerk kaart er in deze PC zit.

Is dit een goede oplossing? zoja, Bestaad er een programma die kan detecteren welke Netwerkkaart er in de PC zit? Of moet ik het helemaal anders oplossen?

Als ik naar MSDOS ga en ik typ ipconfig krijg ik 0.0.0.0 als ip. duidelijk dat het niet werkt dus.

voor verdere informatie die U mss nodig zou hebben, wil ik het zonder problemen posten.

Bedankt op voorhand!

Ok ik heb dat programma gedownload, met succes.
nu heb ik de (juiste) drivers al gevonden maar ik weet niet hoe ik deze installeer.
Hier is een foto van welk type de bestanden zijn. ik weet niet waar deze moeten geplaatst worden! Ze komen van realtek.com.tw - de drivers van de RealTek RTL8139 netwerkkaart, die in de computer zit.

Maar herkent de PC de netwerkkaart wel?
Zoniet; moet je inderdaad de drivers installeren.

Je moet met de rechtermuisknop klikken op het INF-bestandje en dan kiezen voor "installeren".

Hoe ziet apparaatbeheer eruit?
Als je daar kunt zien dat je nerwerkkaart verkeert is geïnstalleerd dubbelklik er dan een op en kies voor "stuurprogramma bijwerken".

Als deze optie niet in win 98 zit (het is voor mij ook al weer een tijdje geleden) vewijder dan het apparaat even en start de pc opnieuw op.
Bij herstart zal windows nieuwe hardware detecteren, kies dan voor handmatig en blader naar de map waar je nieuwe driver in zit.

Je zult waarschijnlijk het *.inf bestandje moeten selecteren.

Moet ik het apparaat handmatig uitschakelen? of kan dit ook door deze met software uit te schakelen?

ik heb dan ook de recenste drivers geinstaleerd, zonder succes.
ik weet niet meer wat ik moet doen.

Hier zijn enkele afbeeldingen die mss meer duidelijk zouden maken...

Verwijder of laat het stuurprogramma eens bijwerken in apparaatbeheer.
Even met de rechtermuisknop er op klikken, de mogelijkheden kunnnen verschillen, het plaatje wat ik laat zien is van XP.

Bijlagen

• afbeelding1.jpg
    afbeelding1.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 26
Ja, inderdaad, verwijder de gele maar eens en start opnieuw op.
Heb je er nog een netwerkkaart in zitten?
Ik zie er nog ééntje.

Ik heb het net kunnen fixen, allemaal bedankt! wat ik moest doen, was via apparaat beheer dubbel klik op het vraagtekentje met uitroepteken, dan opnieuw instaleren, ik duide de drivers aan, hij was efkes bezig, ne keer rebooten en nu lukt het beter dan ooit.

Allemaal vreewel bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan