Windows 98..Nog ondersteuning??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Hallo,

Ik heb een oude pc van kennisen gekregen met: 64MB RAM, en de rest weet ik eigenlijk niet..
Maar kan ik hier nog windows 98 op draaien, dus worden er nog updates van worden gedownload?

Of moet ik xp gwn draaien?

Mvg Windowsfaq

Vanaf juni 2006 is die ondersteuning al gestopt.

En Win XP draaien met 64mb Ram kun je wel vergeten!

een linux versie zou kunnen.

win98 draait er nog op als een zonnetje, hoor!

ik heb nog een compaq armada laptop met 64 mb, en ik kan internetten, muziek luisteren, msnnen enz. tegelijk!!

Je moet wel aan de minimale hdd voldoen...

Updates kun je wel krijgen, zover je ze nog niet hebt genstalleerd. Er worden geen nieuwe uodates uitgegeven.
voorderest is er alleen nog taalondersteuning als update...

Laatst bewerkt door een moderator:
Met Windows 98 nog het internet opgaan is een risico. Antivirusprogramma's, firewalls én Windows zelf ontvangen geen updates meer en lopen achter. Hoewel het aantal virussen voor 98 afneemt (het is immers geen NT-platform en weinig gebruikt), is het toch geen aanrader.

Je zult misschien ook kunnen upgraden naar windows 2000.
Ik heb het eerder ook gebruikt en ik vond het fijn.
Maar toen ik erachter kwam dat ik ook win XP kon draaien heb ik dat geïnstalleerd.
Windows XP draait fijn met 192MB ram maar hoe meer hoe sneller :d

De ondersteuning voor Windows 2000 verloopt over 4 dagen. Hoewel veiliger dan 98, is dat ook geen goede optie m.i.

Tot voor een jaar of zo kon je nog update krijgen: je moest eerst Win98SE installeren, dan IE5of IE6 downloaden en installeren, vervolgens kon je alle patches, die ooit voor windows 98 SE waren uitgebracht, installeren.

Neemt niet weg dat de keuzes van antivirus programma's heel beperkt is en dat het veel makkelijker is om een courante Linux distro erop te zetten. :thumb:

Je kon wel updates krijgen, maar alleen updates tot 2006. De 4 jaar daarop zijn er geen updates meer gemaakt, en blijft elk gevonden lek dus voor altijd ongedicht.

Vanaf juni 2006 is die ondersteuning al gestopt.

En Win XP draaien met 64mb Ram kun je wel vergeten!
Kan wel hoor ik gebruik inspiron 3800 pentium II 64 mb ram ddr3 en werkt makkelijk!
Als je XP voor de eerste keer opstart gebruikt hij ongeveer 77000 Kb ram

Ten tijde van de Pentium II bestond DDR3 nog niet, dit terzijde. Deze topic is van april en mag met rust gelaten worden niet actueel meer.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan