Windows 98 onder windows xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurvreter

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Ik werk met windows XP pro NL, kan ik op een lege (andere) partitie een versie van windows 98 SE instaleren?

Indien mogelijk, krijg ik dan automatisch bij het opstarten en keuze menu waarbij ik de juiste windows versie kan selecteren?

Alvast bedankt

Geplaatst door Vuurvreter
Ik werk met windows XP pro NL, kan ik op een lege (andere) partitie een versie van windows 98 SE instaleren?

Indien mogelijk, krijg ik dan automatisch bij het opstarten en keuze menu waarbij ik de juiste windows versie kan selecteren?

Alvast bedankt

Jep is mogelijk en ja je krijgt gewoon een boot menutje :)

Dit is wel mogelijk. Ikzelf gebruik het ook.
Je moet dan wel 2 primaire partities hebben.
Partition Magic is hier goed voor.
Je moet dan de lege partitie actief maken, zo denkt de pc dat je met een lege partitie werkt. (pqboot.exe)

Verder heb je een programma (boot manager) nodig, hier kun je kiezen welk OS je wilt opstarten. (PowerQuest Boot Magic).

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt

Ik zit mij net wat anders te bedenken.

Je vraagt hoe je windows 98 onder xp installeert, VMware is daar een oplossing voor, je maakt dan een virtuele computer aan binnen xp, hier kun je 98 installeren, internetten, alles. Ondersteuning van geluid en zo is mij nog nooit gelukt, maar het is leuk om te doen en het werkt ook nog...

Kijk eens op http://www.vmware.com/ :)

Geplaatst door Pascal Oelen
Ik zit mij net wat anders te bedenken.

Je vraagt hoe je windows 98 onder xp installeert, VMware is daar een oplossing voor, je maakt dan een virtuele computer aan binnen xp, hier kun je 98 installeren, internetten, alles. Ondersteuning van geluid en zo is mij nog nooit gelukt, maar het is leuk om te doen en het werkt ook nog...

Kijk eens op http://www.vmware.com/ :)

Lees ik het goed dat dat programma $300,- kost!?

Groetjes,
Bennie

LOL! Voor dat geld ga ik een week op vakantie:D :D :D

Groetjes,
Bennie

Altijd:cool: Als we op vakantie gaan nemen we het ervan en gaan we niet beknibbelen;)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan