Windows 98 SE opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Door mijn schoonmaakmanie heb ik via doublekiller verkeerde bestanden verwijderd. Heel stom.
Nu krijg ik de volgende tekst bij het opstarten:

Kan een apparaatbestand niet vinden. Dit bestand is mogelijk vereist om Windows of een Windowtoepassing uit te voeren.

Het register van Windows of System.ini verwijst naar dit apparaatbestand, maar het bestaat niet meer.
Als u dit bestand opzettelijk hebt verwijderd, dient u mogelijk het programma Uninstall of Setup van de geassocieerde toepassing te gebruiken.
Als u de toepassing die met apparaatbestand geassocieerd nog steeds wilt gebruiken dient u deze toepassing mogelijk opnieuw te installeren om het ontbrekende bestand te vervangen.

C:\ progra~1\symantec\symeunt.386

de u van symeunt kan ook een v wezen.

Verder kan ik de computer alleen in de veilige modus op starten dus kan ik windows er niet overheen gooien.

Wie kan me helpen of is het niet te verhelpen?

Groetjes Martha

Hoi,

Prullenbak geleegd??
Geen systeemherstel programma?

Grtzzz.

In ieder geval is het een programma van Symantec dat nu iets mist. Ik zou alle programma's die je hebt van Symantec opnieuw installeren (of een voor een en dan steeds checken of hij al werkt).

De betanden waren niet in de prullebak gekomen, daar had ik al gekeken.
Welk systeemherstel programma's zijn er dan?

Martha

Martha,

Zo krijg je die melding weg:

Heb je Norton Antivirus draaien, moet je het er even opnieuw installeren.

Heb je NAV niet meer, doe je dit:

Ga naar Start/uitvoeren, en type Regedit.
Ga door middel van de plusjes naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD.

Klik op het plusje naast 'VXD': een lange lijst VXD's ontrolt zich.
Ga naar 'Symevnt', rechtsklik erop, en kies 'verwijderen'.

Succes,

Wat betreft de verwijderde zaken, maakt dat programma geen backups van wat het verwijdert??

Ik kan Norton niet opnieuw installeren omdat ik niet bij de CD-rom drive kan.
Ik zal eens kijken of ik er een logboek bij doublekiller zit.
Wat een gedoe eerst met dat configscherm boven en nu de andere computer in de war.
Balen.

Maar kan ik dat symevnt gewoon verwijderen in het register?

Martha

Als je Norton antivirus niet meer geïnstalleerd hebt, is dat de manier om van de foutmelding af te komen.

Heb je NAV nog wel, moet je dat juist NIET doen, want dan werkt het programma niet meer optimaal.

Het moet dan opnieuw geïnstalleerd worden.

Overigens hoor je in Veilige Modus gewoon gebruik te kunnen maken van je CD-ROMspeler.

Weet je zeker dat het Veilige Modus is, en geen DOS??

In de lijst van de software in het configscherm staat Norton Internet Security nog wel geïnstalleerd.

Het is echt Veilige Modus en er is geen D station.

Martha

Onder veilige modus is je CD-speler foetsie ... :confused: :confused: :confused:

dan moet je "real mode" drivers gebruiken ...

Groetjes,
Bennie

Het programma doublekiller is maar éénmalig dus er was geen log of wat dan ook te vinden.
Kun je dit via MSDOS nog traceren?

O ja, ik heb nog wel een register- backup, heb ik daar wat aan?

Martha

Hier begrijp ik niet veel van.
Wat kan ik hiermee dan?
Kan ik dan de cd-rom drive wel gebruiken?

Martha

Ik wil nog even melden dat er op de computer wel een setup voor Windows installatie zit en er is al geprobeerd (helpdesk) om via MsDos Windows weer te installeren, maar dat lukte niet,
omdat hij een bestand niet kon uitpakken, welk bestand weet ik niet meer.
Ik krijg wel het gevoel dat er niet veel aan gedaan kan worden en breng de komende week de computer naar de maker.

Groetjes Martha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan