Windows 98 SE opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even wat uitleg:

1) Als je Windows in veilige modus start, worden er geen drivers geladen, dus ook niet van je CD-speler. In die link die ik je gaf wordt aangegeven hoe dat wel kan, zodat je CD-speler onder veilige modus toch te bereiken is.

2) Je schijft: ik heb wel een backup van het register. Als die backup dateert van vóór het "schoonmaken" kan je die terugzetten: opstarten in MS DOS en dan het commando scanreg /restore intikken [enter]. Kies dan de versie van vóór de schoonmaakactie. AANBEVOLEN!

3) Kleinkramer heeft al gezegd hoe je van die melding af kan komen. Al geprobeerd? Ik mag toch aannemen dat je de CD wel hebt van Norton? Dus die kan je ten alle tijden weer opnieuw installeren als dat moet.

4) Wil je toch Windows opnieuw installeren? Zorg er dan voor dat je de bootvolgorde in de BIOS verandert, zodat er eerst geboot wordt van de CD-speler. Hoe kom ik in de BIOS?
Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

De Win98-CD is bootable, dus dat moet lukken.

Groetjes,
Bennie

Bedankt voor je uitleg.

Kan ik het register-backup niet via de veilige modus
importeren?

Ik heb nog nooit wat in de BIOS verandert, dus dat vind ik best eng om te doen.

Ook zal ik Norton nog eens proberen te verwijderen, dit lukt gisteren niet.

Ik zal alles nog eens rustig overlezen en morgen uitproberen.

Welterusten
Martha

Martha,

Het register kun je niet importeren vanuit veilige modus. Mocht er een register zijn, die dateert van voor de schoonmaak, volg dan het tweede punt van Bennie's uitleg. Een andere manier om het register terug te zetten is er niet!

Groeten,

Ondertussen heb ik het spul naar mijn helpdesk gebracht en die heeft Windows 98SE er weer opnieuw opgeïnstalleerd. Dus het probleem is opgelost.
Nog bedankt voor het meedenken.

Groetjes martha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan