Windows 98 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinky666

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
13
Hallo
Mijn computer start ineens niet meer op. Als ik 'm aanzet start ie op tot aan een leeg bureaublad. Ik kan er dus niks mee. Hij geeft ook nog melding dat hij de lokatie van de configuratie bestanden neit meer kan vinden en een foutmelding,nl:
'explorer heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module EXPLORER.EXE op 0167:00402541.
Registers:
EAX=00000000 CS=0167 EIP=00402541'
etc etc

Ik kan mijn computer ook neit meer in de veilige modus opstarten, want dan gaat ie ook tot slechts een leeg bureaublad. Ik weet niet meer wat ik moet doen! Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
 
Je kunt het volgende nog proberen: Start op met Ctrl ingedrukt en kies in het opstartmenu "Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus"
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn.
Zet een registerkopie terug van vóór de problemen.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Guus.
 
Heel erg bedankt Guus. Het heeft geholpen. De computer start weer normaal op. Kan het er nu ook mee te maken hebben dat ik nu bepaalde pagina's niet kan bezoeken. Zoals na het intikken van je wachtwoord ergens ...dan druk ik op enter en dan zegt ie dat ie de pagina niet kan weergeven. Dat doet ie bij alles waar je nu een wachtwoord moet intikken, terwijl ie dat eerder niet deed.
Maar al heel erg bedankt. ben blij dat ie 't weer doet!!!
 
Geplaatst door Pinky666
Kan het er nu ook mee te maken hebben dat ik nu bepaalde pagina's niet kan bezoeken. Zoals na het intikken van je wachtwoord ergens ...dan druk ik op enter en dan zegt ie dat ie de pagina niet kan weergeven. Dat doet ie bij alles waar je nu een wachtwoord moet intikken, terwijl ie dat eerder niet deed.
Geen idee waar dat door komt.
Scan eens op virussen. En laat Ad-aware en/of Spybot S & D eens scannen op spyware.
Daarna kun je nog een Hijackthis log plaatsen. Hoe dat moet kun je hier lezen.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan