windows 98 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
hallo,

Ik heb 2 besturings-systemen op mijn pc: w98 en w2000
Ik wil w98 weghalen, hoe kan ik dit het beste doen??
Er staan nu ook 2 mappen op mijn schijf:

"Windows" en "WinNT"

Groeten Luke

Op welke schijf heb je W98 en op welke schijf heb je 2000? of heb je ze allebij op je C schijf staan?

Het probleem is dat je w98 wel kunt verwijderen (door bv op te starten in w2000 en dan directory van w2000 te verwijderen). maar dan nog zit je met het keuzemenu bij het opstarten. Dit is wel te verhelpen maar is vrij lastig.

Keuze menu verhelpen lastig?

Kwestie van de boot.ini aan te passen

Ja oke, maar als je dit nog nooit gedaan hebt is dat toch vrij lastig, dat probeer ik er dus mee te zeggen

sorry voor de late reactie, ik weet inderdaad niet precies hoe ik dat aanpas in mijn boot.ini, maar ik kan die map van w98 dus wel verwijderen??

Groeten Luke

Als je opstart in Win2000, dan kun je inderdaad de map WINDOWS verwijderen, want daarin staan de bestanden van Win98. Het is wel zo handig om de regel C:\="Windows 98" uit boot.ini te verwijderen, dan krijg je ook geen bootmenu meer. Dit bestand is wel hidden dus in Mapopties wel eerst "Verborgen bestanden" laten tonen en ook "Bestandsextenties verbergen" uitzetten. Daarna kun je het bestand boot.ini (staat in de root van C:) dubbelklikken, regel verwijderen en bestand weer opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan