Windows 98SE niet bereikbaar in Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Soms kan een bepaalde fout je tot radeloosheid brengen....:evil:

Ik heb een netwerk van
- een desktop met Windows XP (A)
- een desktop met Windows 98 SE (B)
- een laptop met Windows 98 SE (C)
- een router Sitecom DC 202.

De laptop (C) hangt niet altijd aan het netwerk en gaat soms mee om anderen te helpen.
Nadat ik iemand geholpen had met het inregelen van zijn netwerk is mijn laptop niet meer voor de andere systemen bereikbaar.

De laptop (C) kan wel bij de andere systemen binnen komen; de netwerk-instellingen van laptop (C) en desktop (B) staan gelijk alleen de namen van de apparaten verschillen. Ook heb ik de laptop op een andere poort van de router aan gesloten. Ik heb alle mij bekende trukendozen toegepast maar ik kom er maar niet achter wat er fout kan zijn.
Wanneer ik vanuit de laptop de router benader en een van de andere systemen ping krijg ik correct antwoord. Ook de router zelf antwoordt. Als ik echter de laptop vanuit een van de systemen of vanuit de router ping krijg ik geen antwoord van de laptop.

Wat zie ik over het hoofd??

Krijg vanuit de andere systemen het bericht:
"Systeem niet bereikbaar, mogelijk heeft u niet de juiste machtiging...."

Laatst bewerkt:
Is er iets draadloos in jouw netwerk?
Zo ja, dan zou ik even twee (of meer) computer op het draadloze etwerk zetten..

En ik zie nergens in je verhaal niets over werkgroepen staan.
Zitten alle computers wel in dezelfde werkgroep?:thumb:

Ik hoop dat ik je nu iets verder heb geholpen:cool:

Is er iets draadloos in jouw netwerk?
Zo ja, dan zou ik even twee (of meer) computer op het draadloze etwerk zetten..

En ik zie nergens in je verhaal niets over werkgroepen staan.
Zitten alle computers wel in dezelfde werkgroep?:thumb:

Ik hoop dat ik je nu iets verder heb geholpen:cool:

Om heel eerlijk te zeggen.... ik heb het even in de wachtlijst gezet. Ik denk dat er ergens iets fout zit in het register, maar ik heb er inmiddels zoveel tijd aan besteed dat ik even een adempauze heb ingelast.

Alle systemen zitten op de werkgroep 'thuis', alle systemen heb ik opnieuw ingesteld op netwerk en bestanden en printers delen, alle individuele mappen en schijven staan op delen, alle kabels gewisseld, router gereset en opnieuw ingesteld. Het beeld blijft steeds hetzelfde:... de laptop kan overal bij, maar de overige machines kunnen niet bij de laptop, ik krijg steeds een machtigingsfout. De naam van de eigenaar op alle machines is steeds mijn naam, een wachtwoord wordt er niet bij gebruikt.

Alle systemen laten de laptop in het netwerk zien maar als ik de laptop aanklik krijg ik de machtigingsfout. Ik kan vanuit de laptop de router bereiken en de router laten pingen op elk van de systemen, maar als ik de router de laptop laat pingen laat die het afweten.

Dus wat het anders mag zijn??

Met dank voor de reactie.

Opnieuw installeren

De enige optie bleef Windows 98SE opnieuw installeren. Middagje werk en alle leed was geleden.

Dank voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan