windows account verwijderen en vervangen door een ander

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
ik wil mijn windowsaccount veranderen.
Ik las de topic met dezelfde vraag, gestart door Janky.
Ik begrijp echter de uitleg niet.

als ik mijn pc opstart, is hij vergrendeld en moet ik een wachtwoord ingeven.
Ik wil nu die account uitschakelen, wegdoen, vervangen...
Ik kan een nieuw mailadres (gebruiker?) toevoegen. Hierbij is geen wachtwoord. Ik heb een ander account dat ik kan en wil gebruiken.
Als ik mijn hoofdaccount wegdoe, kan ik dan nog in de pc? Ik heb toch niets meer waarmee ik me kan aanmelden?
Ik heb ook al een mail ontvangen van microsoft waarin gevraagd wordt om mijn mailadres te bevestigen. Dat heb ik nog niet gedaan, anders ben ik bang dat ik er aan vast hang.
Zoals u al begrijpt, wil ik dat niet.
wat moet ik doen?
Uitleg stap voor stap graag. Als pc-analfabeet lukt het niet altijd meteen.

Dank u.

Misschien ben in van de oude stempel. Het zit zo:
Toen ik mijn smartphone kreeg, gaf ik mijn e-mailadres in. Of beter, ik liet het doen. Even later was ik gewoon wat aan't surfen in dat mailaccount. Bleek dat bij "personen" al de gegevens van mijn kontakten daarbij stonden. Men had het mailadres gesynchroniseerd met mijn telefoon (kan die uitleg kloppen?).
Ik had het gevoel dat mijn telefoon het van me overnam.
Mijn kontakten vragen niet om op één of andere internetsite te staan met naam, toenaam, adres, verjaardag etc.
Ik vind/vond dit ook een ferme aantasting van mijn privacy. (Die stempel? ;-) ).
Ik heb dan zelf de smartphone terug op de fabrieksinstellingen gezet, want verwijderen kon ik mijn mailaccount niet. (Nog zoiets waar ik het moeilijk mee heb. Hij neemt het weer over).
Om dit weer allemaal te voorkomen, wil ik mijn adres weg en vervangen door een "leeg" adres.
Ik wil ook geen halve oplossing van "als je niet synchroniseert, gebeurt dat niet". Het moet weg.

Ik kreeg al de opmerking dat ik mee moet met mijn tijd maar ik vind dat ik dat ruimschoots doe. Die stempel laat sporen na. Ik weet niet of dat wel zo erg vind :-)

Ik hoop dat ik het goed uitlegde

Ga naar de rechterbovenhoek met je muis -> ga naar instellingen -> dan zie je onderin Pc-instellingen wijzigen -> bij pc instellingen neem je tweede optie (Gebruikers) -> daar staat onder je account "Overschakelen naar een lokaal account".

Laatst bewerkt:
Gebeurd en gelukt.
Het is me ook gelukt om de alles zo in te stellen dat ik zonder wachtwoord kan opstarten.
Dank u wel voor de uitleg.
Het werkt meteen anders. :-)
Tot de volgende!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan