Jeroen123456
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jul 2007
In een macro gebruik ik een dump uit een database die "paklijst.dbf" heet.
procedure
Men opent paklijst.dbf en doet enkele bewerkingen
Men opent packinglist.xlsx waar de macro in zit.
Macro word aangeroepen vanuit packinglist.xlsm
De gegevens uit paklijst.dbf worden regel voor regel overgezet naar de vershcillende sheets in packinglist.xlsm.
Deze macro werkt prima zolang alleen paklijst.dbf en packinglist.xlsm openstaan. Als er meer xlsx bestanden openstaan dan loopt de macro vast op windows activate van paklijst.dbf.
Hij kent dan op 1 of andere manier paklijst.dbf niet meer als seperaat bestand.
Als alleen paklijst.dbf en packinglist.xlsm en ik doe "macro opnemen" dan komt er in de opgenomen macro de windows activate te staan maar als er meer .xlsx bestanden openstaan dan neemt de macro alleen de select code op alsof het in dezelfde worksheet is gedaan.
Iemand een idee?
procedure
Men opent paklijst.dbf en doet enkele bewerkingen
Men opent packinglist.xlsx waar de macro in zit.
Macro word aangeroepen vanuit packinglist.xlsm
De gegevens uit paklijst.dbf worden regel voor regel overgezet naar de vershcillende sheets in packinglist.xlsm.
Deze macro werkt prima zolang alleen paklijst.dbf en packinglist.xlsm openstaan. Als er meer xlsx bestanden openstaan dan loopt de macro vast op windows activate van paklijst.dbf.
Hij kent dan op 1 of andere manier paklijst.dbf niet meer als seperaat bestand.
Als alleen paklijst.dbf en packinglist.xlsm en ik doe "macro opnemen" dan komt er in de opgenomen macro de windows activate te staan maar als er meer .xlsx bestanden openstaan dan neemt de macro alleen de select code op alsof het in dezelfde worksheet is gedaan.
Iemand een idee?
Code:
Windows("paklijst.dbf").Activate