• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

windows(" ").activate met variabele

• Onderwerp starter Onderwerp starter mdb88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdb88

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Ik zou graag een bestand laden (dit lukt) en vervolgens uit dit document een stuk tekst kopiëren. Het bereik is steeds hetzelfde.
Windows("...").activate is dus variabel maar als je hiervoor reeds een bestand hebt gekozen krijg een referentie van 'C:\Users....\document1'.
Voor windows("...") activate heb je dus enkel het laatste deel nodig : "document1.xlsx"
Hoe kan ik dit oplossen?
Kan dit eventueel met een Userform - textbox waarin ik de variabale voor in windows("...")activate schrijf?

Dank bij voorbaat

ligt er een beetje aan hoe je het allemaal opgebouwd hebt.
Plaats een voorbeeld bestand zonder gevoelige informatie dat maakt het voor de helpers een stuk makkerlijker

kom er nog niet helemaal uit hoe en wat je nu aan het doen bent.
Kan je geen excel bestandje met de macro('s) plaatsen op dit forum

Op deze pc heb ik enkel excel 2003 en men macro's zijn opgebouwd in 2007 op een andere laptop zonder internet, daarom dat ik dat worddocument hierboven had geplaatst ;)

De bedoeling is dat in die kleine cirkel ( bij windows("bestandsnaam").activate ) de naam van het bestand komt dat ik net heb geopend met de regels daarboven (grote rode cirkel)

beste,

ik de oplossing reeds gevonden voor mijn probleem.

wanneer ik na

Else
Workbooks.open filename:=newFN
End If

Set mywb = ActiveWorkbook zet

en ipv windows("bestandsnaam").activate

mywb.Activate

kies, dan werkt alles perfect zoals ik het wil!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan