windows activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maplemanno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
heej,

ik ben hier nieuw en weet weinig van computers,
maareh me vraag was :
ik had een resource cd van een vriend in mijn pc gedouwd en nu moet ik mijn windows activeren maar heb er geen key voor, hij ook niet, en een andere windows instaleren lukt me niet wetenjulie wat ik moet doen ???????.

p.s. ik wist niet waar ik dit moest plaatsen.

Welkom op Helpmij.:)

Waarschijnlijk is het een recover cd, die alleen bij een bepaalde pc gebruikt mag worden. Denk niet dat je die actief krijgt.

weet je dan wel wat ik moet doen want nu kan ik over 9 dagen niets meer doen.
en een nieuwe instaklleren lukt mij niet. dus.. over 10 dagen een probleem.

en ik heb zelf oowk zon recource cd maar die snap ik niet :(

Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook gehad. Dan moet je op dat icoontje klikken van dat programma.
En dan krijg je een scherm. Dan kies je voor activeren via de telefoon o.i.d.
Dan krijg je een scherm te zien met een code. Dan selecteer je je land en dan zie je een gratis telefoonnummer. Die moet je bellen. Dan krijg je er een bandje voor en dan vul je die code in die op je scherm staat. Zij zegt dan: wij konden de code niet verifieren o.i.d.
Dan zegt ze: om met 1 van onze costumer service medewerkers te spreken toets.. 1 of 2 ofzo. Dat doe je dan. Dan krijg je een persoon aan de telefoon. Dan moet je hem vertellen wat voor soort windows je wilt activeren.. dus xp home of xp prof. Dan stelt ie je een paar vragen om erachter te komen of je windows legaal of illegaal is. Een paar van die vragen zijn:

Wat voor kleur heeft de sticker met de code?
Antwoord: Geel.

Heeft U dit product bij de pc gekregen of in de winkel gekocht?
Antwoord: In de winkel gekocht. (als je zegt: bij de pc gekregen krijg je nog veel meer moeilijke vragen)

En nog een paar vragen die je zo kan beantwoorden.

Dan vertelt ie wat je verder moet doen. (hij geeft je dan een code en die moet je in die blokken invullen).

Zo nou dat was het dan.. ik heb dit heel vaak gehad dus ik weet die teksten etc. al bijna uit mijn hoofd :p

Groetjes,

Marcel

Normaal is er achteraan je pckast of op de zijkant een sticker geplakt met de gegevens van de windows die bij jou pc horen, idem op de pc van je vriend.

marcel jij bedankt en ik zal ooknog wel eff op zijn pc kijke bedankt!!!:thumb:

ik heb dit heel vaak gehad dus ik weet die teksten etc. al bijna uit mijn hoofd
Je weet inderdaad precies hoe het moet: heb je al zo vaak je (illegale) Windows XP in de soep gedraaid?

Daar ben ik nou nieuwsgierig naar. :cool:

Tipje

:confused: mischen moet je een nieuwe cd kopen van windows en daar zit (VAAK) oon een key bij dus het was maar een tip...

:confused: mischen moet je een nieuwe cd kopen van windows en daar zit (VAAK) oon een key bij dus het was maar een tip...

Het ging er toch om dat je geen nieuwe cd van windows hoeft te kopen maar een niet zo legale versie van windows wilt activeren. Is logisch dat er windows cd een key zit maar dan moet je wel een hele nieuwe cd kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan