Windows activeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Goeden Avond

Na het installeren van XP vraagt hij steeds of ik Windows wil activeren dan moet ik weer het serie nummer intikken en dan zeg hij je heb het te vaak geprobeerd neem contact op voor een nieuw nr. ??? u heeft dertig dagen de tijd hem te activeren

Het is een legale versie in de winkel gekocht en eerst heeft mijn man hem er op gezet bij hemzelf en dat ging goed en nu gaat het fout bij mijn zoon zijn pc wat doet hij fout?

Groetjes Anita

Goeden Avond

Na het installeren van XP vraagt hij steeds of ik Windows wil activeren dan moet ik weer het serie nummer intikken en dan zeg hij je heb het te vaak geprobeerd neem contact op voor een nieuw nr. ??? u heeft dertig dagen de tijd hem te activeren

Het is een legale versie in de winkel gekocht en eerst heeft mijn man hem er op gezet bij hemzelf en dat ging goed en nu gaat het fout bij mijn zoon zijn pc wat doet hij fout?

Groetjes Anita

Dan is die windows maar voor 1 computer, dus bevat maar 1 licentie.
Dit word of bijkopen of een activatie licentie , maar daar mogen wij op helpmij niks over zeggen dus :rolleyes:.

Grtz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt wel een dure liefhebberij zo dat je hem niet in huiselijke kring kan delen:confused:

Groetjes Anita

tja dat gaat dus niet werken,
de bewuste key mag maar op een pc staan hier is dus de activate voor uit gevonden.

Heb je niet een andere pc uit de winkel met dezelfde versie van xp (dus home edithion, pro of media centre). Dan kan je de code die op de pc staat gebruiken voor de andere pc. Zover ik weet mag je dit gewoon legaal doen. Anders kan je nog altijd het gratis nummer bellen en dan door het menu gaan. Dan krijg je ook een code om je windows te activeren.

Heb je niet een andere pc uit de winkel met dezelfde versie van xp (dus home edithion, pro of media centre). Dan kan je de code die op de pc staat gebruiken voor de andere pc. Zover ik weet mag je dit gewoon legaal doen. Anders kan je nog altijd het gratis nummer bellen en dan door het menu gaan. Dan krijg je ook een code om je windows te activeren.

Hartelijk dank voor deze eventuele oplossing.
Welk nummer moet ik dan draaien want dat weet ik even niet

Groetjes Anita

Als het goed is krijg je zo'n form als je windows wil activeren met internet activeren en telefonisch. Dan moet je telefonsich doen en dan wijst het zich vanzelf

Als het goed is krijg je zo'n form als je windows wil activeren met internet activeren en telefonisch. Dan moet je telefonsich doen en dan wijst het zich vanzelf

Heel veel dank voor de moeite en een fijn weekend

Groetjes Anita

@Swallav heeft gelijk.
Ik heb hier een laptop en een gewone pc staan met dezelfde code.
Bij de tweede installatie pakte hij hem idd niet.
Wanneer je op Windows aktiveren klikt, krijg je vanzelf een telefoonnummer te zien.
Na de code te hebben ingevoerd, kreeg ik automatisch een nieuwe code terug.
Beide pc's werken 100%, inclusief validatie en alle updates.

Voor je de code terug krijgt, krijg je een aantal vragen die je moet beantwoorden.
Een van de vragen is of je de code al op een andere pc hebt gebruikt. Hierop antwoord je natuurlijk nee.

xp

ik kan jou daar bij helpen

ik heb zelf en gebrande versie
en werkt prima

ik kan je aleen helpen bij prive berichten
anders doe iedereen het snap je

gr ton
Goeden Avond

Groetjes Anita

ik kan jou daar bij helpen

ik heb zelf en gebrande versie
en werkt prima

ik kan je aleen helpen bij prive berichten
anders doe iedereen het snap je

gr ton

Voor dit soort zaken ben je op Helpmij op het verkeerde adres.
Er is op internet genoeg te vinden hoe je Windows illegaal kan aktiveren, echter op Helpmij zijn we natuurlijk op zoek naar een legale manier.

Er is op internet genoeg te vinden hoe je Windows illegaal kan aktiveren, echter op Helpmij zijn we natuurlijk op zoek naar een legale manier.

Dan heb je vast verkeerd gelezen want ik heb duidelijk geschreven dat ik een legale versie in de winkel heb gekocht dus kan ik hierover gewoon mijn vraag stellen.

En daarbij ben ik maar een leek op computer gebied en wist ik niet dat je hem maar voor een pc kon gebruiken dus ik ben met niets strafbaars bezig en was alleen onwetendheid dus je reactie was gelijk wel erg overdreven.

Een legale windows licentie kan je op 1 (een) computer gebruiken.
Het is dus geen probleem als je, je computer opnieuw installeerd waardoor je oude versie verloren gaat.
Maar, omdat het maar voor 1 computer is bedoelt werkt het dus niet voor een 2de computer.
Je zult dus eigenlijk een nieuwe code moeten kopen

En daarbij ben ik maar een leek op computer gebied en wist ik niet dat je hem maar voor een pc kon gebruiken dus ik ben met niets strafbaars bezig en was alleen onwetendheid dus je reactie was gelijk wel erg overdreven.

Mijn reactie was ook niet tegen jou gericht, maar aan het adres van @Antonio30.

Wanneer je goed kijkt bij die post, zie je dat de qoute ook zijn tekst is.

Verder kan je handelen zoals ik in de post erboven heb beschreven.

Een legale windows licentie kan je op 1 (een) computer gebruiken.
Het is dus geen probleem als je, je computer opnieuw installeerd waardoor je oude versie verloren gaat.
Maar, omdat het maar voor 1 computer is bedoelt werkt het dus niet voor een 2de computer.
Je zult dus eigenlijk een nieuwe code moeten kopen

Hierin heb je voor de volle 100% gelijk.
Maar de computer van @Microsoft geeft net zo makkelijk een nieuw nummer dat het verleidelijk is om de licentie op meerdere pc's te installeren.
Eigenlijk is het een illegale legale manier:D

Het is eigenl9ijk ook absurd dat je in 1 gezin voor elke pc een aparte licentie moet kopen.
De tweede pc is in de meeste gevallen een "oudje" waar ooit al wel eens een licentie voor gekocht is geweest.

Patrickt, voor zover ik weet is dit illegaal en had je dit eigelijk hier niet mogen noemen.

Mijn reactie was ook niet tegen jou gericht, maar aan het adres van @Antonio30.

Wanneer je goed kijkt bij die post, zie je dat de qoute ook zijn tekst is.

Verder kan je handelen zoals ik in de post erboven heb beschreven.

Sorry voor mijn te snelle oordeel ik had het niet gezien dat het aan een ander was gericht mijn oprechte excuses

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Groetjes Anita en een fijn weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan