Windows Aflsuiten Blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lustrias

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hallo,

Ik heb hier al veel naar gezocht maar kan geen goede oplossing vinden,
Sinds deze week, nadat ik zo'n 13 - 15 updates heb geïnstalleerd wilt mijn pc niet meer afsluiten m.a.w. hij blijft hangen bij het blauwe afsluit scherm,

Systeem herstel kan ik ook niet doen omdat hij dan ook blijft hangen dan moet ik de knop ingedrukt houden voor 10 sec, en daarna wanneer hij opstart is het systeem herstel mislukt.

In het eventlog staat ook niets

Ik weet niet meer welke updates ik heb geïnstalleerd dus weet ik ook niet welke ik zou ongedaan moeten maken ...

Kan iemand mij helpen?

*edit*: dit moest trouwens in
Windows XP MCE forum sorry daarvoor

Laatst bewerkt:
Zo even een paar goede dingen die je kunt doen:
1. Bekijk C:\Windows\WindowsUpdate.log, en kijk of je daaruit zou kunnen halen wat er aan de hand is.
2. Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Klik eerst de knop Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die daarna verschijnt, druk Yes.
Vink daarna alles aan in Dial-a-fix, en druk op Go. In dit proces wordt ook het veranderen van Datum & Tijd geopend, kijk daar na of datum & tijd correct zijn ingesteld, en verander indien nodig.

Sluit Dial-a-fix als er geen foutmeldingen komen en ga weer naar de Windows Update site. Komen die foutmeldingen er wel, klik dan even op het 'briefje'-knopje naast het 'hamertje' om het log-bestand te bekijken.
3. Maak of leen een XP installatiecd (hoeft niet opstartbaar te zijn), waarin geïntegreerd zitten de bestanden van het laatste ServicePack dat je geïnstalleerd hebt (zal óf SP2 óf SP3 zijn).
Er kan om die CD gevraagd worden bij de volgende actie:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Succes,

Tijs.

Tijdens je programme kreeg ik deze error:

11:37:24 | Error during registration of C:\WINDOWS\system32\wuapi.dll - version: 7.2.6001.788. The error returned is: Toegang geweigerd.
(-2147024891)

Lijkt mij dat de Windows Update service niet gestopt is geweest tijdens die actie.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
net stop wuauserv
regsvr32 wuapi.dll
net start wuauserv

PS: We praten hier toch wel over XP he? Niet over Vista, toch?

Tijs.

DllregisterServer in wuapi.dll is mislukt.
De geretourneerde code is: 0x80070005.

Windows Xp MCE

Edit: als ik hem in velige modus opstart lukt het ook niet, maar als ik dan mijn pc afsluit sluit hij wel normaal af,
dus alleen in veilige modus sluit hij af ...

edit2: heb dit ook geprobeerd: http://support.microsoft.com/kb/910359 maar hielp niet

Laatst bewerkt:
Doe dan stap 3 uit de instructie, want het lijkt erop dat (minstens) die genoemde .dll niet correct meer op je systeem staat.

Tijs.

Doe dan stap 3 uit de instructie, want het lijkt erop dat (minstens) die genoemde .dll niet correct meer op je systeem staat.

Tijs.

Heb ik geprobeerd, maar heb geen cd
dus had ik geprobeerd service pack 3 te downloaden dat een ISO bestand van te maken en dat dan in cd rom station te loaden maar dan lukt je stap 3 niet, hij blijft vragen naar de CD

Probleem 2 : sfc /scannow wilt niet meer opstarten ...

Laatst bewerkt:
Je zult toch ergens een XP CD moeten regelen. Verder heeft het geen zin om SP2 of SP3 los te branden op CD.

Regel een XP installatie-cd. EDIT: Ik hoor net dat een XP Home CD van de juiste taal genoeg zou moeten zijn voor MCE. Die moet je toch wel ergens kunnen regelen!

Kleine instructie voor het integreren:
Bouw-instructie hieromtrent:
Voor XP met SP3:
Kopieer de inhoud van je XP installatie-cd naar een aparte, nieuwe folder op je computer (laten we afspreken: C:\WINXPMCE)
Dan SP3 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP3 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WINXPMCE
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPMCE map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor sfc /scannow

Voor SP2 wordt de instructie om deze cd te maken:
Kopieer de inhoud van je XP installatie-cd naar een aparte, nieuwe folder op je computer (laten we afspreken: C:\WINXPMCE)
Dan SP2 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP2 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WINXPMCE
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPMCE map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor SFC SCAN

Maak eerst een kopie van de map C:\Windows\System32\dllcache
Dan:
Start weer Dial-a-fix, klik op het 'hamertje', en kies uit het getoonde menu: SFC Flush
Daarna Repair Permissions in hetzelfde menu.
Daarna SFC Scan uit hetzelfde menu.

PS: SFC SCAN is hetzelfde als Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Werkt het dan nog niet, dan kun je de inhoud van de map C:\WINXPMCE gebruiken voor een in-place upgrade (zeg maar reparatie-installatie van XP), maar laten we eerst proberen of bovenstaande leidt tot resultaat.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
sfc /scannow start nog op, maar 30 tal seconden sluit het zichzelf af en kan ik het niet opnieuw opstarten ...

Probleem opgelost

Heb veilige modus opgestart,
dan systeem herstel uitgevoerd en alles is nu inorde,
had daarvoor ook systeem herstel uitgevoerd maar omdat mijn pc niet kon afsluiten mislukte deze.
In veilige modus kon pc wel afsluiten dus is nu alles inorde,
Toch bedankt voor je hulp !

Laatst bewerkt:
eigenlijk is het sowieso een goed idee om indien mogelijk rstrui.exe vanuit de beveiligde modus uit te voeren.. als je dat had gedaan was je probleem wsl meteen opgelost geweest ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan