Windows backup gebruiken voor FTP locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcijvat

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Beste lezers,

Sinds kort gebruik ik een PHP-ontwikkelingstool waarmee bestanden direct op de server bewerkt worden. Het is dus nu niet meer nodig om de bestanden eerst op te slaan op mijn computer en ze vervolgens te transferren met een FTP-client. Dit brengt echter met zich mee dat ik niet meer automatisch een backup van al deze bestanden op mijn computer heb, in het geval er iets met de bestanden op de server gebeurt. (De hoster claimt niet aansprakelijk te zijn in geval van brand etc.)
Dus ik heb een FTP-verbinding aangemaakt in mijn netwerklocaties en vanuit mijn explorer heb ik nu toegang tot de server. Vervolgens wilde ik met de Windows backup-tool een automatische backup instellen die iedere dag verbinding maakt met deze netwerklocatie (ik heb aangevinkt dat het wachtwoord onthouden mocht worden door mijn computer) en vervolgens een backup van alle inhoud van de map "public html" op deze netwerklocatie kopieert naar mijn computer.
Echter, dit is me niet gelukt. Heeft iemand misschien enig idee of dit met Windows Backup mogelijk is of heeft iemand misschien suggesties voor alternatieve software?
Ik gebruik overigens Windows XP.

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik denk niet dat het met Windows Backup mogelijk is, maar zeker ben ik daar natuurlijk niet van.

Wat je wel kunt doen is een commando-file maken die je gebruikt met ftp.exe
hier staan voorbeelden.

Succes,

Tijs.

thnx voor je reactie! Ik heb echter net een ander backup programma, Cobian Backup, gevonden wat me erg bevalt.

Ik verwachtte al dat er ook andere ftp-programma's zijn die op de een of ander manier te 'scripten' en/of in te plannen zijn.

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan