Windows backup locatie in de knoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieda58

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
16
Het gaat om een windows 7 systeem. Ik gebruik ook de win7-backup-software.

Eerder heb ik backups gemaakt op een NAS. Die is ondertussen vervangen door een ander apparaat, een externe usb-schijf ('blauwtje')

Vandaag heb ik een win7-systeembackup gemaakt op de usb-schijf, en es gekeken of ik kan zien hoe ik die zou kunnen herstellen. Je weet maar nooit, tenslotte..

Nu staat in de windows backup-en-restore nog steeds de oude NAS aangeduid, en ik krijg het niet voor elkaar om m'n nieuwe lokatie ('blauwtje') aan te wijzen.

Dit zegt win7 backup:
http://www.friedavandersar.nl/diversen/upload-helpmij/win7-backup.jpg

En er staat toch echt een verse backup op 'blauwtje'
http://www.friedavandersar.nl/diversen/upload-helpmij/win7-blauwtje.jpg

Wat nu???
 
Hoi,
instellingen wijzigen? Zie dat het niet aanstaat dus zul je wss als administrator moeten inloggen.
 
Ik ben wel als administrator ingelogd.

Dat de knop om die instellingen te wijzigen het niet doet, is precies het probleem. Ik vermoed dat dat komt doordat de veronderstelde backup-locatie (die NAS) niet zichtbaar is. Iets anders kan ik niet bedenken, en ook niet vinden op Inet.

Ik denk dat ik een manier nodig heb om Win7 duidelijk te maken dat die NAS er niet meer toe doet. Of een andere slimme truc :)
 
Probeer het volgende, sluit je NAS terug aan (indien mogelijk) en kijk of je dan de instelling wél kunt wijzigen. Het is maar een idee.
Wat je ook kunt proberen is via run>services.msc de Windows Backup Service te stoppen, herstarten en dan weer inschakelen.
 
Mik,

Merci,
dat heb ik inderdaad gedaan. Gelukkig had ik 'm niet vernietigd en weggedaan... pfew.

Nu kan ik inderdaad de instellingen veranderen. Probleem opgelost, maar toch niet blij (met Win7 backup dan)...
 
Ja... bij mij staat 'ie uitgeschakeld!!!
Gratis alternatief met mogelijkheid tot terugzetten als je pc niet meer opstart (via cd) RedoBackup.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan