Windows bevriest tijdelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Sinds enige tijd bevriest Windows. In Taakbeheer staat dan dat een of meerdere programma's niet reageren. Vreemd is wel dat een progr. dat niet reageert er dan twee keer in staat. Het is dan ook niet mogelijk om de taak te beëindigen. Na ver loop van een paar minuten wordt het progr dan wel beëindigd en werkt de PC weer. Ik heb al gedacht dat het aan een geïnstalleerd progr kan liggen maar kan niet achterhalen welke.
Gebruik Windows XP-Pro met 1 gig intern geheugen. Bij processen wordt door "niet actieve systemen" 98 % van de CPU gebruikt, terwijl ik kan controleren dat de CPU maar 3% gebruikt?

Wat je moet doen als dat probleem er weer is, is Taakbeheer opstarten, en gaan naar het tabblad Processen. Klikken op de titelbalk van CPU (eventueel 2x) om ervoor te zorgen dat de meest verbruikende processen bovenaan staan. Dan zou je een idee kunnen krijgen welk proces/programma het is.

Succes,

Tijs.

Dank je Tijs,

Ik kom er op terug zodra het probleem zich opnieuw heeft voorgedaan. Lijkt me heel logische oplossing die ik nog niet wist.

Ik ben, na horen zeggen, te weten gekomen dat als er bij "niet active systeembestanden" 98% cpu staat dat niet erg is. Het geeft namelijk aan dat je nog 98% van je cpu overhebt dus nog kan gebruiken.

Als dit niet correct is dan hoor ik dat graag.

Groeten

Dat is correct. :)

Gelukkig :) .

Ik heb trouwens hetzelfde probleem.
Mijn gewone desktop slaat steeds vast, even wachten, dan doet alles het weer.
Wordt er gek van. het kan ook zijn dat hij gewoon helemaal vast is geslagen door ouderdom. Het was mijn msn/game pc. Liet mijn pc altijd de hele dag aanstaan.
In de zomer wel vaak uitgezet vanwege overhitting van mij en mijn pc :p .
Ik denk dat het vooral spy-ware is wat er ronddwarrelt op mn schijf.
Heb gister maar winXP home eropgezet. (kreeg ik bij mn nieuwe laptop waar ik nu steeds op werk).
Ik ben bang dat alles een beetje de kantjes eraf aan het lopen is door slijtage.
wat me tevens meteen bij mn vraag lijd.
Is het slecht om je Desktop pc vrijwel continu aan te laten staan?

Gegroet!

Gelukkig :) .

Ik heb trouwens hetzelfde probleem.
Mijn gewone desktop slaat steeds vast, even wachten, dan doet alles het weer.
Wordt er gek van. het kan ook zijn dat hij gewoon helemaal vast is geslagen door ouderdom. Het was mijn msn/game pc. Liet mijn pc altijd de hele dag aanstaan.
In de zomer wel vaak uitgezet vanwege overhitting van mij en mijn pc :p .
Ik denk dat het vooral spy-ware is wat er ronddwarrelt op mn schijf.
Heb gister maar winXP home eropgezet. (kreeg ik bij mn nieuwe laptop waar ik nu steeds op werk).
Ik ben bang dat alles een beetje de kantjes eraf aan het lopen is door slijtage.
wat me tevens meteen bij mn vraag lijd.
Is het slecht om je Desktop pc vrijwel continu aan te laten staan?

Gegroet!
Koozie, je bent nu bezig om vragen te stellen in een andermans topic. Om het overzichtelijk te houden is het verstandiger om voor jou probleem / vraag een eigen topic te openen.;)

Hallo Koozie<3, Misschien mag het dan wel niet in "mijn" topic maar ik vond het wel een verduidelijking voor mij zelf.

Lange Pier, Ben net weer thuis en zal de website eens goed bestuderen. Ik hoop de oplossing erbij staat. Computer net weer opgestart dus dan doet hij het hoop ik weer een uurtje zonder storing. Dat van die "niet active systeembestanden" wist ik niet maar is wel geruststellend. Het lijkt mij dat Windows op de achtergrond met een proces bezig is maar ik kan niet ontdekken welk.

Hallo Koozie<3, Misschien mag het dan wel niet in "mijn" topic maar ik vond het wel een verduidelijking voor mij zelf.
Ik hoop dan ook dat je begrijpt waarom dat niet wenselijk is. Als het jou dichter bij een oplossing brengt, prima maar voor de mensen die proberen een oplossing te vinden voor jou probleem brengt dit alleen maar verwarring. ;)

Huijb, Ik ben het volkomen met je eens en in een forum moeten er regels zijn. Maar ook dit is dan off-topic, sorry :o

Maar ik hoop nog steeds op een oplossing voor mijn probleem dat ook voor anderen duidelijkheid zal geven.

Maar ik hoop nog steeds op een oplossing voor mijn probleem dat ook voor anderen duidelijkheid zal geven.
Tuurlijk, ik ook.

Huijb, Ik ben het volkomen met je eens en in een forum moeten er regels zijn. Maar ook dit is dan off-topic, sorry :o
Zo erg is het nu ook weer niet hoor, je mag gerust wel off-topic gaan alleen hou het beperkt. :thumb:

Het kan misschien een software-fout zijn?
Ik suggereer nu een beetje wat er kan zijn hoor. Hoeft niet te kloppen.

Ga eens na wat voor software je er als laatst op hebt gezet.
Haal dit eraf en kijk of er verschil is. Zoja dan weet je dat het aan die software ligt.
Spyware zou het ook kunnen zijn. Draai een scan van hitman-pro of vergelijkbare programma's.

Ik ben niet zo heel goed met de "processen" van windows wattie wel en niet draait.
Misschien draait er wel teveel mee..in dat geval moet je, meen ik, in je registery kijken wat er allemaal mee gaat draaien zodra windows is opgestart. Misschien kun je hier dingen uitzetten en kijken of het helpt?

Dit zijn dingen die ik ooit wel eens uit heb geprobeerd. Het registery heb ik door iemand laten doen. Dat durfde ik vroeger nog niet zelf.

Ik zeg niet dat dit je probleem zal verhelpen.
Het zijn maar oplossingen waarvan ik denk dat ze wellicht zouden kunnen helpen.

Ik groet u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan