windows bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Gegevens t.a.v. mijn computer:
Het gaat om Windows 7, IE 8, Windows Live Mail, 64 bits computer met een 32 bits Windows, Virusscanner Norton I.S.2010,
geheugen 1 GB, CPU 1.60 Ghz
Windows bevriest lijkt wel om de vijf minuten. Ik vermoed spyware, eventueel door een trojan geïnstalleerd.
Na ongeveer 45 seconden á 1 minuut ontdooit hij weer. Hetzij IE is open, hetzij WLM of beide programma's. Ik heb de computer totaal gescand met Norton m.h.o.virussen en/of spyware. Het probleem hield niet op. Ik heb Spybot erbijgehaald: geen succes. Wel was er spyware dat werd verwijderd. Een ding viel me op ATDMT komt telkens terug. Haal ik ATDMT weg en ik scan daarna met de quickscan van Norton dan is ATDMT er weer.
Het bevriezen blijft dus. Zeer lastig.
Ik lees op Google over uiteenlopende beoordelingen van ATDMT: de ene zegt het is een virus, de ander zegt dat het zelfs een bestand is van Microsoft.
Ik was van plan een Hyjackthis rapport voor te leggen aan Nucia forums maar Nucia wees me er op dat ik eerst zelf mijn uiterste best moet doen om van het probleem af te komen.
Kunnen jullie me een advies geven?

B.v.d. sgrav000

Akkoord. Hierbij mijn HyjackThis log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 13:28:07, on 8-6-2010
Platform: Windows 7 (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
De onderstaande 2 kun je verwijderen: (deze hebben niets met je probleem te maken maar ze kunnen zowiezo weg)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

ATDMT heeft er ook niets mee te maken

Kun je misschien nog even in je eventlogs kijken of er rode kruizen staan op de tijdstippen dat de bevriezing optrad? (eventvwr.msc)
Application and system log

Kijk ook nog even hier

Laatst bewerkt:
zo te zien heb je 2 virus scanners?! dat leverd soms nog al is probelemen op... ik zou norton delete (a) en avg er op...

Hallo Djwouter

Volgens mij had hij eerder AVG erop staan en nu Norton, er zijn wel wat restanten van AVG achtergebleven zie ik, vandaar de 2 regels die verwijderd moeten worden.
Die 1e regel heeft met AVG te maken.

Groeten Marcel

Voor allen die in dit topic reageren op de hijackthis log.
Er worden op Helpmij geen HijackThis logjes meer nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot Bluemedicine.be, HijackThis.nl of Nucia.nl

Beste Huijb,

Het zal niet meer gebeuren.

Groeten Marcel

PS: Mooie sokken trouwens :D

Ik was van plan een Hyjackthis rapport voor te leggen aan Nucia forums maar Nucia wees me er op dat ik eerst zelf mijn uiterste best moet doen om van het probleem af te komen.
Dit heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen hoor, je kan gewoon op Nucia terecht.

@hoogteijling
Heb je een opleiding gehad om HijackThis te begrijpen?

Laatst bewerkt:
Nucia geeft puur aan, dat je eerst wel al de nodige scans moet doen en dat ook meteen erbij moet aangeven.

Iedereen bedankt voor alle meedenken en adviezen.
Ik heb de 2 regels verwijderd.
Ik heb gekeken in de logs (beheergebeurtenissen) en er staan ontzettend veel (721) rode uitroeptekens en gele waarschuwingen. Geen rode kruizen rond tijdintervallen.
Maar ik kan er geen wijs uit. Het gaat over verschillende bestanden.

Ik begrijp dat het niet de bedoeling is hier de HyjackThis log te bespreken.
Ik zal dus de log alsnog bij Nucia.nl inbrengen.

Bedanktvoor de moeite,

sgrav000

Dit heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen hoor, je kan gewoon op Nucia terecht.

@hoogteijling
Heb je een opleiding gehad om HijackThis te begrijpen?

@Yoyo13

Ja bij de LOI whoehahahahaha !!!

Ik wist niet dat er opleidingen HijackThis bestonden ? hmmmmm, interessant zeg, kan ik me eindelijk diplomeren :thumb:

Toevallig weet ik wel welke entries er wel en niet in een HijackThis log horen te staan.
(Uiteraard kan ik me ook vergissen, ben ook maar een mens).
Maar de 2 regels waar ik het over had waren onmiskenbare restanten van eerde geinstalleerde programma's.

Groeten Marcel

5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB is van Messenger, en lijkt me erg onschuldig.
3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0 is van AVG Linksscanner, en dat is een losse applicatie, die niets met AVG's virusscanner te maken heeft.

File missing komt wel vaker voor, dat hoeft niet te betekenen dat het bestand ook echt mist.

Laatst bewerkt:
Maar pas ermee op he. HijackThis kan ook dingen in je systeem beschadigen, wanneer je het niet goed gebruikt.
Ik weet niet precies wat de gevolgen nu zijn voor die Linkscanner, maar de bedoeling was het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan