Windows bij opstart niet meteen werkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpion

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Iedere keer als ik Windows XP start, merk ik dat ik onder Windows zit en dat ik toch zo'n 20 seconden moet wachten voordat ik daadwerkelijk programma's kan starten of werkend kan krijgen.

Het lijkt net alsof het hele systeem even een soort hangt en dan het diskette station checked en daarna werkt het allemaal weer... Heeft iemand een idee hoe je kan uitzetten onder Win XP dat Windows zoekt naar diskettes in je A drive?

Zou dit probleem kunnen liggen aan Norton Antivirus?

Gr
Joost

Geplaatst door Scorpion

Zou dit probleem kunnen liggen aan Norton Antivirus?

Ja, norton antivirus zoekt bij het opstarten ook op je diskettestation. Dit zet je alsvolgt uit:

Opties, auto protect, geavanceerd. Hier staan 2 dingen aan gevinkt Vink de bovenste uit, de onderste is volgens mij alleen voor het afsluiten.

Ik denk niet dat je probleem alleen hieraan ligt. Misschien kun je eens op de site van microsoft het programma Bootvis downloaden, die optimaliseerd je opstartprocedure. Deze is hier te vinden http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/default.mspx

Bij de 2 opties heb ik:
1 - Autoprotect inschakelen (aanbevolen)
2 - Autoprotect starten waneer Windows opstart (aanbevolen)

Ze lijken inderdaad hetzelfde te doen, maar ben toch bang om 1 van de 2 uit te schakelen... En zeker als ik de verkeerde uitschakel.

wat is eigenlijk het verschil?
gr
Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan