Windows Bitlocker drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepidoe

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Heb een vraag,
Heb een Laptop Dell Lattitude E5500 en heb het volgende probleem. Lapt. lange tijd (sinds 2011)niet gebruikt en weet nu niet meer hoe ik er kan inkomen vanwege de pin-code.
Krijg een melding " Windows Bitlocker Drive encryption PIN entry" en die weet ik niet meer!
Is er een mogelijk om toch er in te komen via iets.
Van alles geprobeerd eventueel nieuwe besturingssoftware te installeren, maar steeds de zelfde melding.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb je het al geprobeerd om je computer op te starten met Ubuntu. Misschien kan je via daar naar de harde schrijf toe.
Als je het dan gaat doen, kies dan wel de Live versie, dan word Ubuntu niet geïnstalleerd.

Mvg,

Martin de Groot

Ubuntu

Hoe zou ik dat het beste kunnen doen en waar kan ik dit software vandaan halen.

is het mogelijk vanaf een sticki?

Hallo,

Je kunt dit doen met een cd/dvd of een usb stick. Als je een usb stick gebruikt, download dit programma:http://software-files-a.cnet.com/s/software/12/17/83/01/isotousb_setup.exe. Als je het op een cd/dvd wilt branden gebruikt dan dit programma: http://www.burnaware.com/downloads/burnaware_free.exe. De ubutnu iso kan je downloaden op: http://www.ubuntu.com/download/desktop. Kies daar dan ook of je een 32 of een 64 bits systeem gebruikt. Ik hoop dat je hiermee wat verder geholpen ben.

Mvg,

Martin de Groot

Ubuntu

Dvd gebrand, maar geen resultaat gekregen.
Blijf melding krijgen van windows bitlocker drive encryption pin drive.
gr,Kees

Hallo,

Heb je wel je computer laten opstarten via de DVD speler? Als je dat niet hebt gedaan, start je computer opnieuw op, ga naar het bios dat is geloof ik de knop delete.
Ga dan naar de opstart volgorde toe, klik de eerste aan en verander hem in dvd of disk(kan verschillend zijn). Als je dat hebt gedaan start je je computer opnieuw op en dan krijg je ubuntu. Ik hoop dat dit helpt.

Mvg,

Martin de Groot

Windows bitlocker

Als ik laptop start, komt gelijk de melding van windows bitlocker drive encryption " pin" entry.
Moet men een pincode in tikken die ik helaas niet meer heb.
Verder komt ik niet.
Kan ook niet in de bios komen.
Men hoort wel dat de cd drive start maar komt niet verder vanwege dat de HD schijf geblokkeerd is, die gestart zou moeten worden door de bewuste pin code.

gr, Kees

Hallo,

Als je ubuntu op een usb stick zet, lukt het dan wel?

Mvg,

Martin de Groot

Windows bitlocker

Martin,
Geprobeerd via usb stick, hij ziet de stick niet. Laptop ziet niets als hij start. Kan ook niet bij de bios komen.
Moet eerst de HD schijf opgestart zien te krijgen. Maar zolang de bitlocker niet geopend kan worden via een pin kan ik niets doen.
Heb je eventueel nog een idee om dit te doorbreken.

gr.Kees

Bitlocker

Nog steeds probleem om in de laptop te komen.
Blijf vragen naar pin.
Kan niet bij in de bios en HD komen, vanwege windows bilocker drive encryption PIN entry.

Heeft iemand nog een suggestie.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan