windows blijft herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
Hallo, telkens als ik mijn windows 7 wil opstarten gaat hij niet verder, ook bij andere harde schijven met xp oid heb ik het geprobeerd blijft ehrstarten, als ik systeemherstel doe gaat dit niet, normaal starten in veilige modus en alle andere opties werken ook niet
 
Dat het niet met andere schijf werkt, lijkt MIJ logisch. Omdat je ineens andere hardware samenstelling hebt dan...
Maar misschien handig om te vertellen waar hij precies opnieuw begint? Na bios melding ofzo? Of na het laadschermpje? Of misschien al bij het bureaublad? Krijg je trouwens wel je gewone bios piepje?
 
Hoi,
download HirensBootCd brand het Iso-bestand op cd met bijgeleverd brandprogramma en start op van cd (Bios of Functietoets) Kies voor Mini Xp en vink bij systeeminstellingen (Opstart en herstelinstellingen) de optie "de computer opnieuw opstarten" uit.
Bij opnieuw opstarten blijft het beeldscherm staan en kun je evt. foutcodes uitlezen.
Succes.
 
Ja als je CPU-fan niet draait dan is het logisch dat hij niet opstart,dat is n.l. de belangrijkste fan v.h. systeem die de warmte v.h. koelblok (daaronder zit je processor) moet afvoeren. Je processor wordt zonder koeling enorm heet in zéér korte tijd (+/- 2 à sec) omdat in het Bios een max-waarde is ingesteld stopt je pc (anders zou je processor onherhoepelijk verbranden). Omdat bij je systeeminstellingen>opstart en herstelinstellingen staat aangevinkt dat je pc automatisch moet herstarten blijft hij dat gewoon doen. Die fan moet àltijd draaien,behalve als hij uitstaat.
Koop een nieuwe fan of probeer hem schoon te maken (hangt misschien vast) en je bent geheid van je probleem af.Laat ff weten of het gelukt is.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
maar ik kan wel opstarten via cd,, hoe kan dat dan daar wordt de cpu toch ook voor gebruikt.

maar die fan hoort dus altijd te draaien?
 
fan vervangen probleem blijft

Hallo,

ik heb de fan vervangen.
maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
hij blijft herstarten nadat ik gekozen heb voor normaal starten veilig starten etc.
 
Geef de specs (merk/type e/o modelnr.) eens door van je pc,want zo komen we niet verder.
 
heb net een hardeschijf geformat en nu lijkt het goed toe gaan.
 
Heb met meerdere cds getest,
met meerdere orginele lukte het niet
met een illegale lukt het wel,
ff kijken of ik deze om kan zetten naar een legale, (registreren) dan zal alles wel goed zijn bedankt voor de hulp iig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan