Windows blijft het volume van me geluid terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
184
Hallo,

Al sinds ik win 7 erop heb staan zet windows steeds het geluid terug van 75% naar 73%. Op zich is dit niet supererg maar toch, waarom doet windows dit en waarom laat ie het niet op 75% staan? het zijn niet de spelletjes die het doen want als ik windows afsluit zet ik hem weer op 75% en als windows weer opstart dan staat ie weer op 73%. Hoe kan ik zorgen dat windows met zijn tengels van de volumeknop afblijft?

(tis net een klein kind die niet van de stereo kan afblijven)
 
Het zou kunnen dat je een toetsenbord hebt met geluidsknoppen waardoor door een foutje het geluid steeds een klein beetje zachter gaat?

In dit geval is het toetsenbord dus een klein kind :p
 
Ik denk niet dat het het toetsenbord is omdat hij steeds terug gaat naar 73% en verder niet. Als het toetsenbord zou blijven hangen met de volumeknop dan zou die toch steeds verder moeten zakken dacht ik zo?
 
Als je het volume op 80% zet, gaat het dan ook terug naar 73 of wordt het dan 78?
 
Even testen wat ie precies doet want ik weet dat ie het ook doet bij andere volumes maar niet meer precies waar die het dan naar terugzet.
 
Ok, ik heb hem op 90% gezet, windows afgesloten en toen ik windows net weer aanzette, stond ie op 87%, dus 3% lager dan wat ik ingesteld had.
 
Ok, het is maar een idee: Heb je misschien zo'n goede geluidskaart die gebruik maakt van een logarithmische schaal inplaats van een lineare schaal?

Dat verklaard nl. het verschil. Zelf ook wel eens mee gemaakt op bepaalde computers.
 
Geen flauw idee. Maar ik zet het volume via de windows volumesettings naar een setting en bij het opnieuw opstarten staat dat weer lager. Als het het 1 of het ander is, dan zou het toch niet terug moeten zakken in het windows volume menutje? Als ik het in windows vastzet dan moet het toch in windows blijven staan? Ik verschuif het volume niet met de volumeknop van de soundblaster live opstartconsole maar met het windows volumemenutje. Plus, als ik het via de soundblaster opstartconsole bijstel dan staat het daarna daar ook weer lager.

En ik dee het eerst wel daar mee en ik had zelfs aangevinkt dat windows de soundinstellingen niet mag veranderen maar zelfs toen ging het bij beiden naar beneden weer. Ik zette het in de soundblastermenu weer op 75% en dan was het ook daar weer terug naar 73% En omdat dat dus uiteindelijk niet werkte ben ik het alleen nog maar met het windows menu gaan doen want dat staat sneller op het scherm dan het soundblastermenu. Maar het blijft gewoon irritant dat ie steeds weer zakt met dat volume. Tis maar 2% (of 3% bij hoger volume) maar ik vind 75% leuker staan dan 73% (ik ben beetje raar in de kop, ik weet het :p)
 
Iemand nog een oplossing? Deze staat alweer 14 dagen op het forum zonder oplossing. Kreeg alweer een mailtje van het forum dat het al 14 dagen geleden was....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan