windows blijft laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
hoi
sinds gister doet een pc van mij raar:
hij start op, en laadt, en laadt en dat kan 15min doorgaan.
opnieuw opstarten hetzelfde. nog eens, weer hetzelfde.
toen, ''laatste instellingen die werkten'' van windows zelf geprobeerd, na 5 min laden (!) succes. virusscanner eroverheen, niets gevonden.
vandaag weer. nu ''laatste instellingen die werkten'' weer geprobeerd, GEEN succes.
hdd nagekeken. en eindelijk na 5 min normaal starten werkt ie.
juist heel gek, deze pc was na misschien 30sec klaar voor gebruik, en dat kan nu oplopen tot een half uur:confused:
heeft iemand raar?:thumb:

Doe eens een heel simpel testje:

zet het ding uit, zet 'm aan en druk onmiddellijk op de F8 toets en blijf dit een poosje doen. Hoe verloopt het opstarten in de veilige modus?

Verloopt dit redelijk soepel, start dan nog eens normaal op en zet in apparaatbeheer eens de :
geluidskaart, de videokaart en de netwerkkaart/chip uit en start opnieuw op? Wat nu?

Laatst bewerkt:
gebeurt zelfde mee:confused:
maar nu bijvoorbeeld, helemaal uitgezet, en aan en hij deed het na een paar minuten wel. raar toch?

Ik pastte mijn vorige bericht aan terwijl jij postte. Lees het nog eens.

geen problemen bij apperaatbeheer.
maar bij veilige modus duurt t ook eeuwen....

Het zal toch een kwestie worden van uitproberen:

schakel in MSCONFIG eens een heleboel software van derden uit, zoveel mogelijk dus.

Sleutelwoord: testen

zal het straks eens opnieuw opstarten.
heb msconfig gebruikt.
het rare blijft nog steeds: de ene keer start ie weer redelijk snel op, de andere keer duurt het lang.

Hm, dan heel voorzichtig aan een hardwaredefectje denken -> voeding / geheugen / harddisk (!). Het sleutelwoord blijft toch : testen.

Ik ga dus niet uit van virussen en / of spyware, want dan zou het altijd mis moeten gaan. Een stukje hardware dat defect is / langzaam aan het doodgaan is (geheugen........? / hardisk..........? / voeding............?) zouden denkbare opties kunnen zijn.

hmm, vreemd.
alles is vrij nieuw (2maanden)
maar bedankt voor de hulp:thumb:

Dan vervalt mogelijk mijn gehele theorie,.... óf juist niet.
Mogelijk juist bij nieuwe spullen een fabrieksfoutje dat zich kort na de ingebruikname openbaart?

ok, ik ben een stap verder.
ik heb gerommeld in de pc, en nu doet ie t normaal.
ben ik erachter gekomen dat de pc mijn dvdspeler en andere hdd niet meer herkend. (allebei ide)
nu is misschien die ide kabel stuk, en ga ik die vervangen.
heeft iemand nog enkele ideeen wat er stuk kan zijn/niet goed werkt?
hartelijk bedankt:thumb:

Download Victoria for Windows hier (huidige versie 4.46b).

Met dit programma kun je de harde schijf op fouten testen.
Als je niets aan de standaard instellingen verandert, wordt de schijf alleen maar getest op"bad blocks".

Ok, de pc start nu net zo snel als normaal weer op:D
maar, de dvd speler (ide) wordt niet meer herkend. wel door de BIOS, maar niet door windows zelf. staan geen uitroeptekentjes ed.
heb dit een tijdje geleden ook gehad, weet alleen niet wat ik eraan gedaan heb.
heeft iemand misschien een oplossing??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan