Windows blijft rebooten. Wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo

Ik heb vaker problemen gehad met mijn Packard Bell laptop en nu is het weer zover. Na het opstarten kan ik weer kiezen uit opstarten in veilige modus etc maar welke keuze ik ook maak ik krijg dan een blauw scherm, hij gaat dan uit en weer aan en het begint weer opnieuw. Ik kan de melding op het blauwe scherm dus niet lezen.

Nu weet ik van de vorige keer dat ik kon rebooten met een windows xp cd. Die heb ik gelukkig nog. maar loop nu al vast bij de eerste stap.

Er staat: bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden?

Ik kan dan maar 1 letter invoeren en niet C:windows bv.

Kan iemand mij stap voor stap helpen?

Dank alvast.

Probeer in het dos scherm te komen en dan de harde schijf te formatteren.

Waarschijnlijk een of ander virus.

Bedankt voor je reactie.

Maar dan ben ik toch al mijn bestanden kwijt?

Ik wil met windows xp cd reparen en dan terugzetten naar een eerdere datum dat alles nog wel goed werkte. Is dat mogelijk?

Als er een virus op de computer zit, dan is het niet mogelijk deze te verwijderen door middel van terugzetten naar een eerdere datum.

Je kunt het natuurlijk proberen, (maar succes dan zeker niet gegarandeerd)

Verder, als je gaat formatteren ben je alle gegevens kwijt.

Je zou kunnen proberen in dos de bestanden en mappen weg te zetten naar een andere schijf.

Maar hoe weet ik zeker dat het door een virus komt?

Kun je bv vertellen hoe ik de windows xp cd moet gebruiken zodat als dat niet helpt ik dan pas ga formatteren?

Ik weet niet hoe DOS werkt of hoe je daar bestanden kunt opslaan :(

Het liefst wil ik eerst terugzetten en als dat niet kan dus pas overgaan tot formatteren. Alleen weet ik niet wat ik moet doen met die CD. Ik kan wel de R intoetsen en vanaf dat moment weet ik niet wat ik moet doen.

Zodra je op r voor reparatie hebt gedrukt, gaat hij als het goed is kijken waar Windows is geïnstalleerd.

Dan gaat hij alle bestanden van Win XP opnieuw op de hd zetten.

Als er een rare vraag komt, hoor ik het wel.

Zodra je op r voor reparatie hebt gedrukt, gaat hij als het goed is kijken waar Windows is geïnstalleerd.

Dan gaat hij alle bestanden van Win XP opnieuw op de hd zetten.

Als er een rare vraag komt, hoor ik het wel.

Ja, en de eerste vraag die hij mij stelt is: bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden?

Wat moet ik dan invullen? Bij letters (kan maar 1 teken invoeren) krijg ik een foutmelding. Bij het getal 1 gaat ie wel verder maar is dit juist?

Ik zou het erg op prijs stellen als je de stappen met me kunt doorlopen. Dus dat ik seeds aangeef wat ie vraagt en jij wat ik dan moet invoeren want heb er echt geen verstand van.

Dat lijkt me wel goed.

Welke dingen geeft hij allemaal aan als je kunt kiezen bij welk systeem wil je je aanmelden?

Dat lijkt me wel goed.

Welke dingen geeft hij allemaal aan als je kunt kiezen bij welk systeem wil je je aanmelden?

Sorry voor de late reactie. Had eerst de verkeerde cd rom gebruikt, nu gelukkig de goede. Maar de laptop waar ik nu op internet is zo traag dus duurt het allemaal wat langer. Maar hij geeft dit aan:

Microsoft windows herstelconsole.

1: F:\MININT

Bij wele Windows-installatie wilt u zich aanmelden?

Kan alleen 1 invoeren. Is dit juist?

Als ik 1 heb ingevoerd krijg ik F:\MININT>

Daar kan ik meer tekens invoeren maar weet niet wat ik moet intypen.
Ik had trouwens WINDOWS XP PROFESSIONAL op de laptop staan.

Als ik HELP intoets kan ik kiezen uit een hele rij mogelijkheden, voorbeeld:

ATTRIB
BATCH
BOOTCFG
CD
CHDIR
FIXBOOT
FIXMBR
LOGON

etc.

Er zijn veel uitleggen gegeven over herstel met CD ROM. Maar dan is het programma C:/windows. Bij mij dus die F:\MININT waardoor ik niet weet hoe verder te gaan.

Niemand die me verder kan helpen? Wilde het echt zo snel mogelijk oplossen maar dat zit er dus helaas niet in :(

Je moet weten welke drive je CD/DVD drive is.

Die stationsletter vul je in dus bijv zo: F: (en dan enter)
dan staat er: F:

Dan typ je dit erachter Setup dan komt er dus;
F: setup

dan druk je op enter, kijk wat hij gaat doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan