Windows blijft zichzelf herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefvanRiet

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Sinds gistermorgen start mijn computer niet meer op, hij doet het tot het windows XP logo met dat laadbalkje wat telkens op en neer gaat maar nadat het balkje een paar keer op en neer is gegaan komt er kort een blauw schermpje waar tekst op verschijnt en dat verdwijnt na een seconde weer, dus ik kan nooit lezen wat er staat. Daarna start de computer weer opnieuw op (hij piept een keertje erbij) en als hij aankomt bij het logo en laadbalkje herhaalt het hele proces zich weer.

Ik heb geen idee hoe dit komt, ik kan niet zeggen dat ik iets heb verwijdert/gedownload/opgemerkt of wat dan ook wat dit veroorzaakt kan hebben. Maar ik weet er zoiezo al niet veel van, dus vandaar mijn roep om hulp.

Start eens in de veilige modus (druk op F8 voor het Windows startscherm).
Start hij dan wel door?

oh sorry dat was ik vergeten erbij te zeggen, hij doet het bij geen van alle modussen.

niet bij
-normaal opstarten
-veilige modus (ook niet met dat netwerking en die andere soort)
-opstarten met de laatst bekende goede gegevens

Hoevaak piept de computer? Let op het aantal piepjes en je kunt het probleem achterhalen. Waarschijnlijk hardware-fout.

Doe het volgende:
Start de computer, en druk F8 totdat je het keuzemenu krijgt waar o.a. Veilige modus bij te kiezen is.
Kies voor de optie "Computer niet automatisch herstarten bij systeemfout" (of vergelijkbaar). Kies daarna voor je XP.
Schrijf de getoonde foutmelding (op zo'n blauw scherm) helemaal op, en post die hier en/of kijk op Google of je daar wat vinden kunt.

Succes,

Tijs.

Heb je een computer van Hewlett-Packard?

nope

Hoevaak piept de computer? Let op het aantal piepjes en je kunt het probleem achterhalen. Waarschijnlijk hardware-fout.

een keer bij elke nieuwe start up

Doe het volgende:
Start de computer, en druk F8 totdat je het keuzemenu krijgt waar o.a. Veilige modus bij te kiezen is.
Kies voor de optie "Computer niet automatisch herstarten bij systeemfout" (of vergelijkbaar). Kies daarna voor je XP.
Schrijf de getoonde foutmelding (op zo'n blauw scherm) helemaal op, en post die hier en/of kijk op Google of je daar wat vinden kunt.

Die snap ik niet? Als ik op F8 druk mag ik kiezen wat ik als "First Boot" wil, mijn cd/floppy/harde schijf.
Veilige modus staat bij mij pas na het scherm waarbij je op F8 moet drukken, dat komt gewoon standaard bij mij als de computer niet op een normale manier opstart.

Dan bedoel ik het stuk ná het verhaal van F8 voor First boot.
Hierna herhaaldelijk op F8 trommelen totdat je het menu krijgt waar o.a. Veilige modus te kiezen is.
Daar staat de optie waar ik het over had (4de van onderen op die lijst).

Tijs.

nope

een keer bij elke nieuwe start up

Die snap ik niet? Als ik op F8 druk mag ik kiezen wat ik als "First Boot" wil, mijn cd/floppy/harde schijf.
Veilige modus staat bij mij pas na het scherm waarbij je op F8 moet drukken, dat komt gewoon standaard bij mij als de computer niet op een normale manier opstart.

Oke. ik denk dat je het slachtoffer van het zelfde virus dat ikhad. mijn pc werd volledig gedeinstalleerd. heel windows eraf. ik had namelijk het zelfde probleem. er is echter maar 1 oplossing voor. druk je cd van windows er maar in en veel succes. (dus installeer je pc maar weer =[ )

Dan bedoel ik het stuk ná het verhaal van F8 voor First boot.
Hierna herhaaldelijk op F8 trommelen totdat je het menu krijgt waar o.a. Veilige modus te kiezen is.
Daar staat de optie waar ik het over had (4de van onderen op die lijst).

Het is een flink bericht dus de verkorte versie:

Problem detected, shut down to prevent damage:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

technical information:

*** STOP: 0x000000ED (0x86D179B0, oxC0000006, 0x00000000, 0x00000000)

Oke. ik denk dat je het slachtoffer van het zelfde virus dat ikhad. mijn pc werd volledig gedeinstalleerd. heel windows eraf. ik had namelijk het zelfde probleem. er is echter maar 1 oplossing voor. druk je cd van windows er maar in en veel succes. (dus installeer je pc maar weer =[ )

Okee, al dat klopt dan heb ik nog 2 vragen:

Kan ik al mijn files bewaren? Want ik geloof me te herrineren dat ik dan een van mijn schijven leeg moet halen. En dan heb ik een probleem want op de ene kant staan alle programma's en een zeer belangrijk document wat ik nog nodig heb op en de andere mijn 30 gb aan muziek en alle films en series die ik nog moet zien :(

En 2: Hoe ben ik aan het virus gekomen en hoe voorkom ik dat ik het opnieuw krijg?

Laatst bewerkt:
Vaak duidt dit op een probleem met het bestandssysteem. Draai daarom een bestandssysteemtest vanuit de Herstelconsole.

Controleer en repareer de bestanden op de vaste schijf op de volgende manier met behulp van een herstelconsole cd-rom, een Recovery Tools cd-rom of een Windows XP cd-rom:
1. Plaats de XP intstallatie cd-rom en start de computer opnieuw op.
2. Druk op F8 voor de Direct boot keuzes
3. Selecteer cd-rom , en druk vervolgens op Enter .
4. Wanneer het bericht Press any key to boot from CD (Druk op een toets om vanaf cd-rom op te starten) verschijnt, drukt u op de spatiebalk .
5. Druk op R om de herstelconsole te openen.
6. Wanneer het bericht Which Windows installation would you like to log onto? (Voor welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?) verschijnt, drukt u op 1 en vervolgens op Enter .
7. Typ het beheerderswachtwoord in wanneer u dat wordt gevraagd. Als geen beheerdersaccount werd ingesteld, laat u het veld voor het wachtwoord leeg en drukt u op Enter .
8. Op de commandoregel typt u chkdsk /r druk vervolgens op ENTER .
Het programma Chkdsk controleert de harde schijf op fouten en herstelt deze ook. Chkdsk duurt minimaal twintig minuten, maar kan ook een uur of langer duren.
9. Wanneer het programma Chkdsk is beëindigd, typt u exit en drukt u op Enter om de computer opnieuw op te starten.

Succes,

Tijs.

Het is een flink bericht dus de verkorte versie:

Problem detected, shut down to prevent damage:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

technical information:

*** STOP: 0x000000ED (0x86D179B0, oxC0000006, 0x00000000, 0x00000000)

Okee, al dat klopt dan heb ik nog 2 vragen:

Kan ik al mijn files bewaren? Want ik geloof me te herrineren dat ik dan een van mijn schijven leeg moet halen. En dan heb ik een probleem want op de ene kant staan alle programma's en een zeer belangrijk document wat ik nog nodig heb op en de andere mijn 30 gb aan muziek en alle films en series die ik nog moet zien :(

En 2: Hoe ben ik aan het virus gekomen en hoe voorkom ik dat ik het opnieuw krijg?

1. Geen idee sorry. ik ben ook alles kwijt :( trouwens .. dankje nu weet ik dat ik de meeste muziek ook nog op mijn laptop had :D

2. Ik heb nu avast als virus scanner / protector en Sygate als firewall. hopelijk krijg ik / jij / u / iemand anders, het virus niet weer.

Het was geen virus, Dnties had gelijk, ik schrijf dit van mijn eigen computer dus hij doet het weer :D.

Dankjulliewel voor jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan