Windows Boot Manager "verdwijnt" constant?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een Acer TravelMate P453-MG en heb daarmee een probleem(pje).

Eerst allereerst de specs, altijd leuk/handig :P: http://i1118.photobucket.com/albums/k608/BCMascha/SPECS_zps4d2cb449.png

Maar goed, er stond dus standaard Windows 8 op. Officeel is deze laptop voor school, maar ik wil best ook wel eens een game spelen op deze laptop. Windows 8 is hierbij het probleem: Ik heb altijd last gehad van haperingen met games en daarom wil ik Windows 7 en Windows 8 op 1 HDD installeren. Windows 8 voor het "werk" en Windows 7 voor de games.

Toen ik Windows 7 erop ging zetten ging het al fout. Hij ging zeuren dat de HDD een GPT schijf was in plaats van een EFI. (Ofzo iets :P) Dit heb ik gewoon simpel opgelost door de hele schijf te cleanen met CMD in de installatie van Windows.

Nu het echte probleem:
Ik heb nu dus Windows 7 en 8 geïnstalleerd. Als ik mijn laptop nu aanzet moet Windows Boot Manager komen met een schermpje en vragen wat ik wil opstarten, 7 of 8. Dit komt gewoon in het begin, maar later is dit gewoon helemaal verdwenen en start Windows 8 gewoon zonder pardon op. Ik moet dit fixen door de installatie DVD van Windows 7 of 8 op te starten en vervolgens weer in CMD te gaan en dan "bootrec /RebuildBcd" te typen. (Hij geeft aan dat er GEEN Windows installaties zijn gevonden, maar Windows Boot Manager komt wel terug) Maar ook na dit, blijft die constant doorgaan. Mijn boot menu verdwijnt gewoon continue. Dit gebeurt overigens iedere keer op een ander moment en kan dus niet aangeven door wat het zo kunnen komen. Als ik na deze fix Windows 7 opstart, heb ik ook nog eens kans dat Windows 7 na het laden direct BlueScreen geeft en dat ik dan dus de boel weer opnieuw kan installeren. Dit is nu al zo'n 7 keer gebeurt en ben er nu eigenlijk best wel klaar mee, vandaar dat ik nu hulp ga vragen. (Precies hetzelfde: Iedere keer een ander moment en kan dus niet aangeven door wat dit zou komen (Dit gebeurt alleen als ik Windows 7 start, ondertussen op Windows 7 zitten nog nooit gebeurt.))

Hoe kan het, dat deze laptop continue mijn Windows Boot Manager eruit gooit?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe jouw probeem opgelost kan worden, sorry. Maar ik heb zelf windows 7 gehad, en heb geupgrade naar windows 8. Ik (en volgens mij iedereen gewoon) haal net iets betere FPS in Windows 8 dan windows 7. De videokaart in jouw laptop is niet geschikt om moderne games mee te spelen.

Edit:
Als jij trouwens echt denkt dat je betere FPS in Windows 7 hebt, waarom zet je er dan niet gewoon alleen windows 7 op? Is bijna hetzelfde als 8 eigenlijk...

Ik heb hier ook een filmpje waarin je kunt zien dat Windows 8 net wat beter is dan Windows 7: http://www.youtube.com/watch?v=YHnsfIJtZ2o

Laatst bewerkt:
Omdat hij na een tijdje bij Windows 7 BlueScreen gaat geven dus. En ik heb de games geprobeerd die haperen bij Windows 8 (NFS The Run, GTA IV, Portal 2) in Windows 7 en die haperen allemaal niet bij Windows 7, alleen in Windows 8.

Ik bedoel ALLEEN Windows 7. Ik neem aan dat er dan geen blauw scherm komt, toch?

Als ik het goed herinner ook ja. Maar zal het even opnieuw testen nu. (Dit gaat dus weer een tijdje duren voordat het komt, aangezien ik niet weet wanneer en hoe)

Laatst bewerkt:
Zo te zien doet alles het nu goed. Dual Boot blijft staan en geen BlueScreen meer.

Oplossing:
Windows 7 erop en zodra hij klaar is zonder Drivers te installeren direct door naar Windows 8 installeren. Zodra die klaar is Energiebeheer openen> Het gedrag van aan/uit-knoppen bepalen>Snel opstarten inschakelen uit vinken.

Allemaal bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan