Windows boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

royfrom0492

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Beste Helpmij gebruikers,

Ik heb een probleem, namelijk dat mijn computer windows niet meer start. Ik had mijn pc een grote schoonmaak gegeven, dus alles ontkoppelt, schoongemaakt en weer aangesloten, maar nu start windows dus niet.

(Als ik alleen de HDD met windows aansluit, doet die het wel, dus de HDDs zijn niet kappot)

Ik heb dus alledrie de hardeschijven aangesloten via sATA kabels (2 met een zwarte kabel, 1 met een rode).Ik heb ze aangesloten op sATA poort 1/2/3, maar op geen van de drie werken ze. Toen ging ik mijn moederbord eens inspecteren,en zag ik nog een sATA ingan, waar onder stond RAID. Hier heb ik ook alle hardeschijven aangesloten, maar nog steeds wil het niet werken..

Tevens alsik in de bios boot priority kijk, zie ik maar één HDD staan, maar als ik opstart vanaf CD, zie ik alle schijven + partities. Misschien dat het nuttige informatie is als ik zeg dat windows op een schijf staat met 2 partities.

Momenteel heb ik de hardeschijven eruitgehaald, en vraag ik nu dus om hulp hoe ik het het beste aan kan sluiten.

Moederbord:
p5b

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en alvast bedankt !

Roy

edit: de foutmelding die ik trouwens steeds krijg is:
Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Laatst bewerkt:
Je moet je SATA harddisk waarop je Windows staat, aan je 1e SATA poort hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan