Windows branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb van school een licensie gekregen voor gratis windows versies te downloaden met een serial erbij, ik heb het gedownload windows server 2003 bijvoorbeeld en is ingepakt, heb ik de map uitgepakt en wil het branden maar hoe? Ik heb al geprobeerd data opstart schijf met nero 6. Maar lukt dus niet, kom wel in het opstart menu alleen in dos versie, en wil ik dan D:/setup invoeren maar ondersteund dos niet, maar moet ik hem branden dan? De bestanden zijn net zoals een orginele cd die je erin doet van windows al die mappen staan erin zoals I386, autrun, setup enzvoort... want wil dus zogauw de bios verdwijnd dat hij dus de cd moet pakken, maar weet niet hoe je moet branden wie wel?

Gebruik nero 6
Windows XP home

Branden voor besturing systeem : windows server 2003 enterprise

Groetjes, Pim

Waarom heb je voor Windows Server 2003 Enterprise gekozen? Zoals je op die website kunt lezen is dat een systeem speciaal voor het bedrijfsleven.
Wil het op een aparte schijf installeren, naast je Windows XP?
Wat je gedownload hebt was ingepakt, je hebt het uitgepakt, wat voor bestand kreeg je toen, met wat voor extentie?

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb het uitgepakt en staan dan gewoon de bestanden net zoals op een windows server 2003 cd, dus als je de cd in je cdrom speler van windows server 2003 erin zou doen en dan die bestanden staan erop, zoals I386 enzovoort. En wil hem graag branden op een server van mezelf, wil graag proberen een klein servertje thuis te maken, alleen weet niet hoe ik dat moet branden...Weet aardig veel van computers maar bij het branden nog nooit thuis erbij gezeten....

Duidelijk. :thumb:
Ik zou het met Nero Burning ROM proberen. Kiezen voor Nieuw, tot je een soort Windows Verkenner venster rechts hebt. Dan die bestanden selecteren en naar het linkerdeel van het venster slepen. Daarna op Branden klikken.

okee, ik heb als ik nero opstart, nero start smart, en dan kan ik kiezen van muziek, films en data enzovoort.... Welke moet ik dan kiezen? Of hoe kom in dan ergens anders in?

Kijk naar de linkerrand van het venster van Nero Start Smart. Daar is een pijl te zien? Klik er op, en er schijft een extra menulijst open. Staat dar Nero Burning ROM niet tussen?
Via Start naar Alle programma's, staat daar Nero 6 als map? Als je daar op klikt komen dan niet ook verschillende onderdelen van Nero te voorschijn?

nee alleen nero express en nero cover disigner en toolkit zoals cd speed test enzovoort... en bij start programma`s staat dan nero en dan nero smart, en handleidingen, nero oem maar kan niks vinden erover, heb al zitten downloaden nero burning rom ff installeren en dan hoor je het nog van me...

kunnen we niet misschien even op msn praten, want het lukt me echt niet... heb nero burning rom geinstalleerd, hij zei bij installatie updaten of ik dat wou okee, maar ja nu nog niks erbij....

Groetjes,

Dat gedownloade en uitgepakte bestand was dat geen iso ?

nee is geen iso bestand, gewoon bestanden los, dus allemaal mappen enzo...

Vragen in het forum worden in het forum beantwoord, dan hebben anderen die net zo'n probleem hebben er ook wat aan. :confused:
Neem Nero Express, kies voor data CD (of DVD ik weet niet hoe groot het zal worden).
In het volgende scherm op de knop Toevoegen klikken, er opent een Verkenner, selecteer de bestanden en klik onderaan op Toevoegen. Daarna op Sluiten onderaan dat Verkennertje. Daarna op Volgende, dan Branden.

dus je kan gewoon bij Nero kiezen voor Data... dan probeer ik dat, ik had wel geprobeerd data met opstart ofzo iets geprobeerd alvast bedankt, en alvast slaap ze anders.haha.

Groetjes, Pim

In Nero Smart Start staat inderdaad een opstart-CD maken, maar dan moet je denken aan een bootable CD, dus met systeembestanden e.d.
Ennn...eh, ik ga nog lang niet onder de wol.:D :cool: :mad:

nouja, ik ga nu dus branden met een CD data en dan al die bestanden erop zetten en dan als het goed is moet hij het doen.

Nou ik ga wel zo slapen, lekker onder de wol, morgen weer werken, moet ook geld binnen komen voor wat nieuwe CD`s he :p

Groetjes,

En alvast erg bedankt voor de tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan