windows crash

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doit

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
nou ik zit met het volgend "probleem"

na mijn pc al heel tijd aan stond zo als gewoonlijk iedere dag
en ik meerdere dingen tegelijk doe zo als gewoonlijk (gamen downloaden muziek enz) :rolleyes:
heb ik vandaag als eerst een blauw scherm gehad ...
nou mijn probleem is leuk en aardig da ik een blauw scherm had maar het zou wel zo handig zijn dat ik hem kon lezen... niet het geval voor ik iets kon zien restarte hij al... :confused:
is er een manier om terug te halen die fout en WEL te kunnen lezen wat de fout is

Kijk eens in het Logboek. Configuratiescherm/Prestaties en Onderhoud/Systeembeheer/Logboeken. De meeste zijn te zien in Systeem. Dubbelklik op zo'n foutmelding (rood rondje met wit kruisje) en klik op de knop onder de pijltjes, kopieer en plak dat in het kladblok en vervolgens kan je het hier posten.

Groeten Oossie

mmh dit is lomp ik zie geen echt recente error staan wel dat er eens in zoveeltijd mijn mplayer vastloopt maar daar crashed mijn pc niet van

Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

rechtermuisknop deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>instellingen>zoek de regel: de computer opnieuw opstarten en vink deze uit.
Mocht het nog een keer crashen dan krijg je een blauw scherm met melding te zien.

ah k merk gou genoeg als ik hem nog een keer krijg hopelijk was hij 1 maalig maar jah is meestal niet 1maalig bij een blauw scherm

We wachten rustig af, en als het weer eens gebeurt weet je ons te vinden. Succes.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan