Windows crashed bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Beetje bizar probleem:
ik heb een herinstallatie gedaan op een wat ouder systeem (Lifetec Intel P3-900MHz, 384MB): Windows XP SP2 met alle laatste fixes; Office 2003-SP2 ook met alle laatste fixes, McAfee Security center.
Alles loopt als een zonnetje, maar bij het afsluiten crashed het systeem in het laatste scherm ("windows wordt afgesloten").
In het event log vindt ik 2 acpi errors (resp. gebeurtenis 4 en 5) gevolgd door een service control system error gebeurtenis 7022 maar die gebeuren bij start-up en schijnen verder geen probleem te geven.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van het crashen is?

Laatst bewerkt:
Nog geen oplossing gevonden: de foutcodes die ik eerder gaf komen bij het opstarten, niet bij de crash aan het einde.

Bij het afsluiten crashed zoals gezegd het systeem (harde halt) zonder stop code en zonder dump.Na spanning uit en opstarten is alles normaal.

Ik heb één keer bij het afsluiten een blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL gezien, maar kan dat niet reproduceren.

Kan het heel stom een hardware fout zijn, dat het systeem domweg zichzelf niet kan afschakelen ??

Dag Harry,
had ik al gedaan; hielp niet.
Heb ook de extra 256MB er weer uit gehaald: geen verschil, behalve dat het systeem met 128MB niet vooruit te branden is, dus de nieuwe 256MB weer terggezet

Ook heb ik msconfig op de oorspronkelijke waarden teruggezet en MS office met al z'n updates ge-deinstalleerd.
Niets schijnt te helpen...

Ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken

Ik heb het probleem gevonden: het was de modem driver.
Wat er gebeurd is: na installatie zag ik dat de modem driver ontbrak: PCI simple comm. controller.
Toen heb ik driveragent.com gebruikt om te bepalen welke driver ik moest hebben en op advies van die site de driver voor een Creatix V.90 HaM geïnstalleerd.
Hoewel die installatie goed leek, kwam het crash probleem bij afsluiten van het systeem daar vandaan!

Dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan