Windows Crashed zo nu en dan !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dat probleem een tijd geleden ook gehad met een W7 pc. Toen ging daarvan het moederbord kapot, ik heb er allemaal nieuwe spullen ingezet en het was over. Totdat het een tijdje geleden weer terugkwam. Probleem waarschijnlijk: de computer uitzetten terwijl Windows updates installeert. Dit kan je echt alleen oplossen door opnieuw te installeren. Dit is mogelijk door gewoon op het internet een versie te vinden die hetzelfde is als die van jou, die te downloaden en te installeren over jouw Windows versie. Dan kan je je bestanden terughalen en je kan dan de oude mappen verwijderen, zodat je harde schijf weer net zo leeg is, als dat hij nu is.

En windows repair installeren en draaien?
dit kun je downloaden zag ik.
DIt herstelt toch ook veel fouten ?

In principe wel, maar ik heb zelf ook een hoop dingen geprobeerd, maar het heeft bij mij niet gebaat. Maar je kan het zeker eerst proberen.

dan kan er toch niks gebeuren als ik dat draai?
dan raak ik toch niks kwijt en gaat me pc toch niet plat ?
Weet jij welke ik het beste kan downloaden en waar of maakt dat niet zoveel uit.

Er kan niets gebeuren, maar als je eentje download van een banner op een website, zou je een virus kunnen binnenhalen.
Je zou deze kunnen proberen.

dank je wel, ga ik morgen doen.
MAar ik kan het niet controleren natuurlijk of het weg is dan. DAt is wel jammer.
Nog even een vraagje, waarvan gingj e moederbord kapot ? van dat crashen ?

Ok, dit is je Bug_Check:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff558963(v=vs.85).aspx

Die komt zo weinig voor, dat er geen oplossingen zijn behalve de standaard probleemoplossing:

Ga met F8 naar de HerstelConsole, & kies daar Mijn computer herstellen. Meld je aan als (een) Beheerder.
Kies daarin voor de Opdrachtregel (DOS-prompt)
Om je Windows-schijfletter te bepalen typ je in het DOS-venster:

dir <schijfletter>: /a:d

(X: is meestal je HerstelConsole, begin met C: als <schijfletter>: & kijk in de lijst naar een map genaamd Windows, Winnt, zoiets...)

Als je die hebt gevonden, typ dan:

chkdsk <schijfletter>: /f /x

Laat die helemaal uitlopen, hoe lang het ook duurt!
Typ na voltooid:

exit

Herstart de computer.

Meld aan als (een) Beheerder.
Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Opdrachtregel.
Als je een Windows DvD er ooit bij hebt meegeleverd gekregen, stop die nu alvast in de DvD-speler.
Typ in het DOS-venster:

sfc /scannow

Sluit het DOS-venster. Ga koffie of thee drinken, boekie lezen, whatever, laat sfc uitlopen. Als het venster na voltooing automatisch sluit, herstart de computer.

Krijg je nu nog dezelfde BSoD, dan ga je weer herstarten als (een) Beheerder met F8 in Veilige modus met netwerkverbinding.
Open Internet Explorer & ga naar:

http://www.microsoft.com/security/scanner/nl-nl/default.aspx

Download of voer de scanner de direct uit, volg aanwijzingen op scherm & voer een volledige scan uit. Ga weer koffie, etc.., & herstart nadat de scan voltooid is & je het venster gesloten hebt.

Werkt dat allemaal niet, dan moeten we toch echt even merk/model/type van je computer hebben, want dan is er een apparaatstuurprogramma (driver) defect.

Laatst bewerkt:
Nee, ik denk dat het gewoon een geval van "bad luck" was. Ik had voor alles aanspraak gemaakt op mijn garantie, behalve het moederbord, maar toen ik een nieuwe in open verpakking voor twee tientjes kon krijgen, ben ik erachter gekomen dat het moederbord het enige was, wat niet vervangen was.

Hallo Knight,
Raak ik dan geen documenten enzo kwijt als ik die stappen uitvoer?

Nee, het is alleen een scan naar foute "stukken" op de harde schijf en die worden zo nodig verbeterd. Daar worden, als het goed is, geen bestanden mee veranderd, laat staan verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan