Windows crasht na nieuwe hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinDB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Hallo,

Ik het net mijn PC wat geupgrade met nieuwe hardware.
Ik heb nu een ASRock 880GMH/U3S3 met 16GB RAM DDR3 1333
een Club 3D GeForce GTX 550Ti 3GB en een AMD FX4100 3.6GHz.
Nu wou ik terug mijn oude harde schijf gebruiken maar ik stoot op problemen.
Ik heb alles perfect aangesloten, de harde schijf zelf werkt nog perfect want ik heb ondertussen al de hele boel er terug
uitgehaald en mijn oud moederbord er terug ingestopt.
Ik heb al in het BIOS gekeken en alles word herkent, dus ik ga er vanuit dat het ook zal werken.
Hij ziet dus wel degelijk de harde schijf. Maar vanaf als ie aan dat opstartschermpje komt waar er staat
Windows word gestart, je ziet die 4 bolletjes dichter komen en ongeveer halfweg stopt ie en krijg ik onmiddelijk een Blue Screen.
Die blue screen is er nog geen seconde en hij herstart automatisch.
Van wat ik uit die blue screen kan halen is ;
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

Check for vriuses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.
Technical Information
STOP : 0x00000070 (0xFFFFF88000947EB.0xFFFFFFFFC0000034.

Er komt nog zo'n lang nummer achter maar die ben ik niet zeker.
Ik het CHKDSK /F al gedaan en die geeft geen enkele fout aan.
En hij geeft ook aan bij die blue screen voor nieuwe hard drives of hard drive controllers te verwijderen,
maar aangezien het nog steeds hetzelfde hard drive is kan dat al niet.
Ik vind het raar aangezien hij wel Windows ziet staan en het probeert op te starten.
Ik moet er wel bijvermelden, de Software CD van het moederbord zat niet in de doos, terwijl die er eigenlijk wel moet zijn.
En ik heb dus ook het bureaublad nog geen enkele keer gezien, dus ik kan niets installeren.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak zou van kunnen zijn?

EDIT: Dit is de harde schijf : Barracuda 7200.12 SATA 3Gb/s 1TB Hard Drive

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Je weet dat je met nieuwe hardware zoals een moederbod bv.windows opnieuw moet installeren? daar zit denk ik het probleem want ik lees niet dat je dit gedaan hebt.

Ook goedemorgen!..

Nou, gefeliciteerd: Dit word erkent als zijnde een echt Microsoft Windows probleem!!!!

Bug Check 0x70: SESSION4_INITIALIZATION_FAILED

& je stopt voor je kan inloggen...

Hardware lijkt dus niet echt aan de orde, alhoewel: 19 GB opgeteld totaal aan RAM??? Hmmm..

Wel 64bit...???...

Je eerste code na je bug check is onbekend, de andere 3 niet relevant...

Schijf is een gerenommeerde Seagate... Ach, zegt ook niet alles...

Kat op 't spek, zal ik dan maar zeggen!!! ;)

Ik heb inderdaad Windows niet opnieuw geinstalleerd. Dat ga ik straks maar is doen, maar eerst belangrijke data overzetten :)
En ik heb inderdaad 16GB aan RAM, als ik het in het BIOS na ga staat alles hoe het zou moeten zijn.

Ik ga nu eerst is Windows herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan