windows crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blife33

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
omdat ik niet precies weet wat de oorzaak is heb ik het maar even hier geplaatst

aan de software ligt het zeker niet aangezien ik windows xp er al opnieuw heb opgezet

mijn pc maakt bij het opstarten een erg brommend geluid en als de pc een tijdje aanstaat krijg ik BSOD en krijg ik 2 verschillende meldingen ( soms de ene soms de andere )

bij de ene staat er dat de fout ligt aan wincom32.sys en de andere melding is page fault in nonpaged area

de tijd dat hij crasht is verschillend de ene keer na 5 minuten de andere keer na 3 uur

weet iemand mischien hoe dit komt ?

ik heb de fan van mijn processor al bekeken (draait gewoon) en schoongemaakt

thanks bobby

Laatst bewerkt:
Wat veroorzaakt dat brommende geluid, kun je daar ook achter komen?

ik heb het idee dat het toch mijn fan van mijn processor is maar hij draait gewoon goed en hij is ook helemaal schoon

dat brommende geluid is trouwens pas vanaf vandaag en het crashen is nu 3 dagen geleden al begonnen

mischien een extra fan ?
ik las op eeen ander forum ookal dat het zou kunnen zijn dat mijn geheugen beschadigd is en ik daarom de melding page fault in nonpaged area

Heb je hier nog iets aan, daar staan verschillende oplossingen voor deze foutcode.
Stond er ook nog een stopcode bij?

En het is hoop ik geen virus?

ik heb nadat ik dit heb gepost geen last meer gehad van de BSOD dus kan ik ook de foutcode & stopcode niet opschrijven

wel heb ik nu opeens last van een blijvend zandlopertje bij mijn cursor en valt ongeveer na 20 minuten mijn internet uit ( msn enzo blijft wel gewoon aanstaan en ik kan meestal met 1 iemand praten ) maar als ik bijv een site refresh of een nieuwe site open kan hij de zoekpagina niet openen

ik weet niet of dit iets met elkaar te maken heeft maar als ik mijn pc dan weer opnieuw opstart is alles weer goed

ik heb nog nooit last gehad van dit soort dingen het BSOD verscheen ook in 1 keer ( een virus zou het waarschijnlijk niet kunnen zijn aangezien ik mijn hele schijf een format c heb gegeven en het daarna gewoon bleef terug komen )

of hij heeft zich in mijn bios gewurmd ofzo is er een manier om mijn bios te resetten ?

ik kreeg net dus weer een blue screen of death :

page fault in nonpaged area was de melding en de stopcode

stop 0X00000050 (0XE1AB2000, 0X00000000, 0X804F2B30, 0X00000001

net weer een andere melding er stond in dat ik in de bios het caching geheugen en shadowing moest uitzetten en de stopcode is

0X0000008E (0XC0000005, 0X8050302F, 0XF5F86CG8, 0X00000000

weet iemand mischien wat dit betekent ?

Tsja, dan zul je toch een aantal dingen moeten doen om de boosdoener te achterhalen, een memtest om het geheugen te testen en die uit te sluiten, wel per reepje, anders weet je nog niet veel.

Een Hijackthis logje bij een geschikt forum daarvoor, om uit te sluiten dat het een rootkit is.

De laatste videkaartdrivers en eventueel ook de chipsetdrivers installeren, om die ook uit te sluiten.

Overigens heb je het niet gehad over het stofvrij maken van de videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan