Windows Defender gaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Hallo,

Ik zit even mijn broers computer te herstructureren en merk dat Windows Defender niet wil updaten. Als ik Windows Update opstart, zegt hij dat Windows gewoon up to date is. De instellingen staan op 'idere dag controleren'. Windows Defender kan echter geen verbinding maken met de server, althans zo lijkt het. Ook kan ik mijn eigen computer niet op het netwerk vinden. Misschien dat dat gerelateerd is?
Internet doet het wel gewoon prima.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

(klein extra vraagje: is er de mogelijkheid om een Administrator account aan te maken, zoals dat in XP standaard was? Bijvoorbeeld een account die verborgen is?)
 
Als je een computer wilt zien in het netwerk moeten ze in de zelfde werkgroep staan!
klik met rechtermuiknop op deze computer
en klik op eigenschappen
klik op computer naam

Dan zie je in welke werkgroup die computer staat controleer of de andere computer in dezelfde werkgroup staat zo niet zet hem in dezelfde

(Ook je windows versie heeft hiermee te maken het werkt het beste als je 2pc met windows xp prof hebt)
 
Bedankt voor je antwoord. Wat het Netwerk betreft staan alle instellingen goed. Ze kunnen elkaar ook vinden als ik het ip/computernaam van mijn eigen computer gewoon handmatig intyp in de verkenner, merte ik gisteravond. Alleen vreemd dat ik bij netwerkomgeving niet gewoon meteen mijn computer zie staan. Hoe dan ook, zo erg is het verder niet, ik kan iig bij m'n bestanden zonder op en neer te hoeven rennen. Er schijnen sowieso wat problemen te zijn tussen XP en Vista in dit opzicht.

Dat van Windows Defender (wat waarschijnlijk toch niet gerelateerd is aan het niet kunnen vinden an mijn computer) is vervelender.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan