Windows Defender In Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Graag zou ik het volgende vernemen.

Als windows defender een prog, blockt dan kun je dat programma inschakelen, maar hoe kan je dit definitief krijgen, dus geen blokkade meer??
 
Heb je windows vista basic???
Heb ik ook enige tijd gehad,en daarin is hij hoogst iritant.
Je kan wel een hoop dingen bij eigenschappen uit schakelen.
Groeten van peter
 
Ik heb defender nu gewoon uitgeschakeld wat een waardeloos programma is dit zeg.
 
Windows defender is een erg slecht programma, Hij scant vaak hij vindt nooit wat dus gewoon verwijderen.

Als je graag wilt aanpassen wat programma's wel en niet mogen raad je Winpatrol aan.

Is een goed programma, dat ook kijkt welke systeem wijzigingen er gemaakt zijn door bijvoorbeeld spyware of key-loggers:thumb:

link: http://www.winpatrol.com/
 
Windows defender is een erg slecht programma, Hij scant vaak hij vindt nooit wat dus gewoon verwijderen.

Als je graag wilt aanpassen wat programma's wel en niet mogen raad je Winpatrol aan.

Is een goed programma, dat ook kijkt welke systeem wijzigingen er gemaakt zijn door bijvoorbeeld spyware of key-loggers:thumb:

link: http://www.winpatrol.com/


Het enige wat ik defender ooit heb zien doen is programma's blokkeren die helemaal niet geblokkeerd mogen en moeten worden, gewoon fout dus, kan voorkomrn maar je kunt het niet veranderen, althans ik zie niet hoe. Wederom een bewijs dat er een compleet team van halve mallen de wet uitmaakt in Vista. Wat ik inmiddels aan verslechtering in plaats van verbetering ben tegen gekomen begint zo langzamerhand curieus te worden. Maar gezien de complete gestoordheid in het kader van de zogenaamde veiligheid van Vista ( 5 windows voordat je een progammaatje kunt openen ) valt het weer in het niet. Vreemd dat je hier nauwelijks iets overleest in de vakbladen maar ook hier op dit forum. Wordt kennelijk allemaal maar normaal gevonden.
 
Hoi !

Omdat iedere weldenkende Vista-gebruiker maar 1 x hoeft te klikken om wat voor programma dan ook te openen, en onderdelen die niet bevallen allang heeft aangepast met bijv. Vista Manager o.i.d. !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Omdat iedere weldenkende Vista-gebruiker maar 1 x hoeft te klikken om wat voor programma dan ook te openen, en onderdelen die niet bevallen allang heeft aangepast met bijv. Vista Manager o.i.d. !

Greetz,

Harry.
Dacht ik het niet, ff over Vista sarren en daar ben jij. Harry luister, jij gaat nog steeds te veel uit van je eigen expertise over computers en OS 'sen zoals nu Vista. Ga nou toch eens uit van de miljoenen die gewoon een computer kopen met Vista erop en verder van de ins en outs niets afweten. Die weten niet beter of er moeten eerst 5 schermen worden weggeklikt om een prog te openen. Voor elk weldenkend mens toch absurd, maar nog absurder is dat vrijwel voor elk weldenkend mens het niet of nauwelijks mogelijk is dit zelf op een makkelijke wijze te configureren. Want vrijwel elk weldenkend mens is niet meteen ook een Harry Snor of computerfreak, dat je dat nou toch niet begrijpt. Maar dit gaat dan nog alleen maar over de zogenaamde veiligheid ( in Vista betekent dit: in je eigen huis alle deuren op slot en dan de sleutels op een vrijwel onvindbare plek verstoppen), maar verder zijn er dingetjes verdwenen die standaard essentieel zijn. Twee voorbeelden.

Uitvoeren; welke helpdesk je ook belt, vrijwel altijd moet je een opdracht uitvoeren die begint met het aanklikken van UITVOEREN, standaard verdwenen in Vista en je hebt echt een helpdesk, helpmij of Snor nodig om het terug te vinden, dat vind je als leek echt helemaallll nooittttttt, hoe simpel ook uiteindelijk te verhelpen.

Ander voorbeeld. De extensies in mediaplayer configureren: in vorige versies gewoon zoals het hoor in het programma zelf makkelijk te doen. Nu; je vindt het echt niet en als je het wel vindt kun je je ogen en je eigen verstand niet meer geloven.........voor een normaal intelligent mens onbegrijpelijk en onbruikbaar verstopt, als je het al vindt. Zo wemelt het in Vista van de zogenaamde veranderingen tov XP die verslechteringen zijn ipv verbeteringen, en wel zodanige verslechteringen dat ze volledig voor de gemiddelde gebruiker invindbaar en dus onbruikbaar zijn. Er is trouwens niet voor niets door Microsoft zelf een site geopende ter streaming van de vele klachten over Vista, want zou ik de enige zijn die het vanaf het begin is opgevallen dat Vista deels door malloten is verpest ivm XP dan zou ik wel heel slim moeten zijn of anders opnamerijp want dan zou ik hallucineren.

Of standaard je afbeeldingen in je e-mail niet kunnen openen, wat dacht je daarvan zeg.

Neem nou het begin; zoveel incompatibiliteit (hardware) ben ik nog nooit tegen gekomen, maar goed vernieuwen als je het geld hebt is leuk maar de veranderingen in de software van Vista om te vernieuwen terwijl het gewoon goed was in XP daar kan ik met me pet echt niet bij. Nog een programma; Back-up, degenen die daar wat van snappen verdienen een nobelprijs ict. Al jaren lang zijn er talloze programma's die gewoon doen wat iedereen gewoon verwacht. Back-uppen van hele schijven, deel van schijven, alleen files of directories. Probeer dat maar eens met het nieuwe vista backup programma. Is mij niet gelukt hoor, gewoon een paar dirs back-uppen. Het zal wel kunnen maar ik weet niet hoe.

Defrag; nooit echt een super prog in windows maar nu??? Je ziet echt helemaal niet meer hoe of wat ??? En als je een eigen defragprog installeert verdwijnt het eigen defrag progje van Vista. Lijkt leuk maar waar bemoeien ze zich mee. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat men niet inziet dat verbeteringen op de voorhand verslechteringen zijn, dat had een boel ellende bespaard.

Ik heb alle zogenaamde beveiligingen eraf gepleurd, zou iedereen moeten doen. Maar wie kan mij nou het nut van Defender uitleggen??????? Dat programma doet echt helemaal niets althans aantoonbaar. En verkondigt alleen maar wartaal waar je dus helemaal niets maar dan ook niets aan hebt. Vervolgens worden programma's gewoon geblokt en kun je daar verder niets aan dien, ik bedoel bijv. via Defender wel toelaten....Ik hou er maar over op anders wordt Lange Pier misschien ook weer wakker.;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet een hele goede oplossing!!!

Windows Vista eraf gooien en lekker terug naar Windows XP:love:
 
Hoi !

De oplossing van @rickrottweiler lijkt me voor jou verreweg het beste !

Als je zo doorgaat krijg je nog een te hoge bloeddruk !!

Er zijn ook op dit forum mensen die quite happy zijn met Vista.

Greetz,

Harry.
 
Ik weet een hele goede oplossing!!!

Windows Vista eraf gooien en lekker terug naar Windows XP:love:


Dat overweeg je wel eens maar dan zou ik helemaal niet meer kunnen slapen. Een beetje freak wil natuurlijk het allernieuwste en vergeet niet in het begin met XP ( maar in herinnering vooral met ME??) was het ook Leiden in Last en uiteindelijk heb je na een jaar of twee een systeem naar tevredenheid. Dat weet ik ook wel. En Vista is natuurlijk ook vooruitgang. Die ergernissen kun je uit de weg gaan of oplossen via HelpMij of Googlend. Maar nog steeds onbegrijpelijk voor mij was die Defender, maar die kun je er ook gewoon afgooien ( uitschakelen, weet je ook niet meteen hoe hoor, ook weer zo'n verborgen schatje van Vista) Maar dat "uitvoeren" niet meer zichtbaar was, pfffffffffff dat stond borg voor al die kleine irritaties van bruikbare items en gimmicks die opeens waren verdwenen of waren weggestopt. En het back-up programma, daar wel eens naar gekeken?? Ik heb het niet nodig maar wat voor tumor in je kop moet je hebben om zoiets te verzinnen?????? Oh ja een ook defrag gezien???? aaiiiiii ik hou maar op anders begin ik weer opnieuw..:)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Uitvoeren terugzetten in het opstartmenu kan via 2 of 3 kleine handelingen.

Staat hier al een eeuwigheid als stickie, ook bij de helpfiles in Vista onder: startmenu aanpassen.

Voor defragmentatie gebruik ik al jaren een alternatief programma Diskeeper Pro; in XP en 2K vond ik de ingebouwde functie ook niet lekker lopen.

Voor Media afspelen hetzelfde: sinds Win98 Cyberlink Ultra of een ander alternatief programma.

Hetzelfde voor Defender (heb er nog nooit 1 melding van mogen ontvangen) : AdAware Pro, Spywareblaster, Winpatrol.

E-mail: G-mail, etc. etc.

Het voordeel hiervan dat je aan die programma's gewend raakt en ze gewoon meeneemt naar je volgende OS.
De toeters en bellen van dat nieuwe OS zoek ik dan wel es uit als ik er tijd/zin voor heb.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

De oplossing van @rickrottweiler lijkt me voor jou verreweg het beste !

Als je zo doorgaat krijg je nog een te hoge bloeddruk !!

Er zijn ook op dit forum mensen die quite happy zijn met Vista.

Greetz,

Harry.

Ik ook, maar toch die kleine rare dingetjes heh, en waarom ( was voorpagina nieuws ) een aparte site opgericht door Microsoft ( klachten waren niet meer te handelen!!) wegens de vele klachten over Vista??? Mijn opmerkingen in het begin bij het uitbrengen van Vista waren echt allemaal wel terecht hoor en over dat UITVOEREN en Defender en Back-Up en Defrag dat kan jij zelfs niet goedpraten man. Ik wil ook niet anders dan Vista, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen commentaar mag geven of naar oplossingen voor problemen mag vragen. Ook al zou ik niet anders meer willen, vooruitgang ben ik nog niet tegengekomen tov XP, waar ik wat aan heb dan. Tja en toch ondanks alles het nieuwste willen hebben, ook al knellen de schoenen nog zo erg en liepen die ouwe nog zo lekker... dat fenomeen moet jij ook kennen Harry... toch...mij hoor je toch niet meer over Vista, behoudens die Defender nu even of ben jij daar wel happy mee dan???

En breek me de bek niet open over Office 2007, ook al zo'n vernieuwd programma van Microsoft, waar echt alles anders maar tevens absurd moeilijker is geworden zonder dat er spake is van ook maar enige verbetering. Daar raak je pas echt gedesoriënteerd en wel volkomen overbodig, ook zo'n staaltje van verbetering die uitmondt in ergerniswekkende verslechtering. Echt rare jongens daar bij Microsoft...:D:D
 
Hoi !

Uitvoeren terugzetten in het opstartmenu kan via 2 of 3 kleine handelingen.

Staat hier al een eeuwigheid als stickie, ook bij de helpfiles in Vista onder: startmenu aanpassen.

Voor defragmentatie gebruik ik al jaren een alternatief programma Diskeeper Pro; in XP en 2K vond ik de ingebouwde functie ook niet lekker lopen.

Voor Media afspelen hetzelfde: sinds Win98 Cyberlink Ultra of een ander alternatief programma.

Hetzelfde voor Defender (heb er nog nooit 1 melding van mogen ontvangen) : AdAware Pro, Spywareblaster, Winpatrol.

E-mail: G-mail, etc. etc.

Het voordeel hiervan dat je aan die programma's gewend raakt en ze gewoon meeneemt naar je volgende OS.
De toeters en bellen van dat nieuwe OS zoek ik dan wel es uit als ik er tijd/zin voor heb.

Greetz,

Harry.

Ja wat dacht je van mij dan. Dat sticky zou niet nodig moeten zijn. Ik los mijn problemen echt wel op hoor. Maar daar heb ik het nou steeds over...ik heb ook Diskeeper en Uitvoeren al in het begin gevonden en ook Ad Aware noem het en ik heb het. Ik spreek alleen mijn verbazing uit over hoe het mogelijk is dat ze niet beter weten daar bij Microsoft. Alternatieven zat maar die mafkezerij bij Microsoft, die begrijp ik echt niet, dat is de bron van mijn ergernis en verbazing.


Uitvoeren terugzetten in het opstartmenu kan via 2 of 3 kleine handelingen.

Dat zei ik al, heel eenvoudig maar miljoenen mensen die dat dus niet zo maar weten ( miljard misschien wel), dus hoe dom moet je zijn om dat te verbergen zonder aan tegeven hoe je het weer zichtbaar kunt maken zonder sticky op helpmij!!!
 
Is je probleem nu opgelost??????

In zoverre dat ik Defender er vanafgehaald heb. Defender is gewoon een waardeloze prog zalk maar zeggen...zelfs Snor zegt dat dat programma nog nooit een spywaretje heeft gesignaleerd. Alleen normale programma's blokken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan