Windows Defender start vertraagd op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RitaHubert

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2013
Hallo,

Als virusscanner & malware gebruik ik Windows Defender.

Wat me opvalt is dat de Defender pas na enkele minuten actief wordt.

Bij de services van de Defender staat : vertraagde start, triggerstart.

De oplossing leek me logisch door die op automatisch te zetten doch alles staat op grijs en er kan niets gewijzigd worden.

Iemand een idee.

Groeten
RitaHubert

Laatst bewerkt:
is met opzet zo standaard ingesteld om systeemstart minder te belasten, het is echter ook de slechtste bescherming die er is, best vervangen door avg of avast free.
Zoek maar eens naar de testresultaten van av test.

Beste,

Bedankt voor je antwoord.

Ik had al corrupte service files gevonden en opgelost doch die grijze instelling kreeg ik niet weg, hier moet ik dus niet verder meer naar zoeken.

Ik heb altijd AVG gebruikt en daar ik info opgevangen had dat Windows Defender meer dan behoorlijk zijn werk doet in W8 ben ik overgestapt om dit eens uit te proberen.
Windows Defender in W8 is een verbeterde uitgave van Windows Essential Security en in W7 dacht ik er ook niet aan de Defender te gebruiken.

Ik moet wel zeggen dat de Defender malware gevonden heeft die noch door AVG noch door malwarebytes ontdekt werden.

Verder info is welkom mocht je referenties hebben dat Windows Defender in W8 echt niet goed is.
Ik gebruikte AVG free, uiteraard zullen betalende AV veel betrouwbaarder zijn.

PS: kan je me ook verwittigen dat of je dit bij je ook niet kan wijzigen daar ik van sommige collega's meen begrepen te hebben dat ze dit wel kunnen?

Groeten
RitaHubert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan