windows defender tijdelijk volledig uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom61

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Ik heb een andere laptop gekregen met daarop windows 11

Nu wil ik het een en ander doen met deze laptop en daarvoor wil ik de windows defender tijdelijk uitschakelen.
Wat ik ook doe... ik krijg hem niet even uitgeschakeld.

Wie kan mij vertellen wat ik precies moet doen om de defender volledig uit te schakelen?

Ik heb de stappen in jouw link gevolgd... en vervolgens ... blijkt dat windows defender nog steeds actief is....
Dus de defender is niet volledig uitgeschakeld

Windows Defender is altijd actief. Je schakelt daarmee alleen de Raltime-beveiliging uit.
De beschrijving is van Microsoft, als dat niet doet wat je wilt weet ik het zo ook niet.
Maar waarom zou je je beveiliging uitschakelen?

omdat ik een programma er op wil zetten en daar moet de beveiliging er ven voor af
wat ik merk is dat de beveiliging schijnbaar af is.. maar op de achtergrond blijft die werken...

Waarom moet de beveiliging eraf voor dat programma? Kan de maker geen fix uitbrengen?

Real-time beveiliging kun je uitschakelen. In W10 ga naar Windows Defender door dit in het zoekvak te typen en links staat Firewall uitschakelen. Die moet je denk ik hebben en uitschakelen.
How to disable Windows Defender temporarily.

Ook dit heb ik gedaan... werkt ook niet.

Ik heb begrepen dat als ik een virusscanner er op zet dan dan de Defender uitgeschakeld wordt.
En dat ik dan als ik de virusscanner tijdelijk uitschakel wel kan doen wat ik wil.

Kan, maar waarom moet de beveiliging eraf? Wat zegt de maker hierover?

Geen idee... en ga daar geen moeite en tijd aan besteden.. geen zin in.

Wat is het voor programma, welke is het?

Het programma maakt niet uit... de bestanden hiervoor worden door de defender zelf verwijderd....dus kan ze niet installeren dan
Ik had dat destijds met een andere laptop ook met win 10... toen kon ik de defender desactiveren.... en dat wil ik nu ook.

In deze YouTube video staan, op eigen risico 😂,veel meer tips om dit uit te voeren.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Er zijn vast verschillen voor Win10 en 11, heb de video maar een klein deel bekeken, vond de toelichting van dat deel OK.
Er is iig ook een optie (W10 en W11?) of mappen en bestanden uit sluiten van een virusscan e.d. das iets anders dan uitsluitingen in de firewall
Of er nog verschillen zijn tussen Windows Home en Pro?
Ik zou dit voor de zekerheid vanaf een admin account doen en niet "als admin installeren".
Mss zie je dan meer als je dat als gebruiker doet met die optie "als admin installeren".

Vergeet niet alles weer aan te zetten als dat eigenlijk zou moeten.😅

Het programma maakt niet uit... de bestanden hiervoor worden door de defender zelf verwijderd....dus kan ze niet installeren dan
Ik had dat destijds met een andere laptop ook met win 10... toen kon ik de defender desactiveren.... en dat wil ik nu ook.
Hoezo maakt het niet uit? Waarom doe je zo geheimzinnig? Misschien is er wel een 'veiligere' downloadlocatie.

Ik heb begrepen dat als ik een virusscanner er op zet dan dan de Defender uitgeschakeld wordt.
En dat ik dan als ik de virusscanner tijdelijk uitschakel wel kan doen wat ik wil.

Ja, dat is normaal wel het geval. Mijn securityprogramma doet dat wel en ik kan real-time en firewall tijdelijk uitschakelen.

Ik laat nog weten of het wel lukt na het installeren van Bitdefender

@goom61 Welk programma is het en waar haal je die vandaan? Misschien is er een versie die je makkelijker kan installeren.

daar gaat het niet om
als ik met mijn usb met daarop de installatiebestanden in de nieuwe laptop doe, dan gaat defender er lekker mee aan de slag.. en verwijderd ze allemaal

Dat heeft blijkbaar een reden. Maar waarom die geheimzinnigheid??

Ik wil je helpen, maar je maakt het wel verdraaid lastig zo. Snap je dat?

ik snap dat...
ook jouw reactie
maar je luistert niet naar wat ik al aangegeven heb...
ik waardeer erg je interesse en bedoelingen...
maar mijn vraag is hoe defender uit te schakelen zodat ik alles kan doen wat ik wil zonder dat de defender iets doet
niet meer en niet minder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan