Windows Defender uitgeschakeld melding uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik ben sinds kort overgegaan op AVG, omdat ik MSE toch niet helemaal vertrouw, omdat het gratis is.

Maar AVG schakelt windows defender uit.
Op zich geen probleem, maar ik krijg steeds de melding dat Windows Defender is uitgeschakeld.
Hoe kan ik zorgen dat die melding niet meer komt?

:) ALS je Windows 7 hebt, ...:thumb: die kan je oplossen bij ''Onderhoud's Centrum/Beveiliging '' open je Recente berichten lezen en problemen oplossen, hier kan je wel instellen welke waarschuwing's berichtje's wil je wel en welke NIET meer ontvangen ...:thumb: ( een beetje prutsen kan geen kwaad gewoon zoals ik zei ''Onderhouds Centrum '' ) ...:D ..:thumb:
1i1y05.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb Windows 7 ja, excuses, dat had erbij moeten staan.

Maar ik ben nu bij recente berichten, maar daar staat niks over Windows Defender...?

EDIT: Gevonden, maar welke beveiligingsberichten moeten uit?
Ik wil niet de verkeerde uit hebben dat ik straks geen meldingen meer heb, wat misschien belangrijk kan zijn.

AVG is jouw Antivirus toch ?? dus berichtjes over virus beveiliging mag je uitschakelen en rest moet je zelf weten wat je uitschakelen wil, ALS je goede beveiliging in PC in algemeen hebt dan je hoef zich niet zo druk maken over ...:thumb:
kijk bijv. screenshot van mij, maar dit doe ik helemaal bewust omdat ik verschillende extra beveiligingen heb enz... Heb ik zelf's en gebruikers account's beheer waarschuwingen op laag aangepast ..:D
--------------
P.S. Firewal en Update's NOOIT uitschakelen en Windows Probleem Oplossingen ! ! ......:D ( Bij me is rest alles uit ! ' ...maar dat betekend niet dat jij ook zo moet, ...dit doe je maar op eigen verantwoordelijkheid ! ! :(
v5k9y0.jpg

Laatst bewerkt:
:) ALS je direct ook instellingen van Defender controleren wil op start klikken en typ maar in zoekbalk "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" en Defender verschijnt tevoren dan kan je lekker instellingen nakijken :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb de vinkjes uitgezet.
Maar u zegt dat u meerdere beveiliging heeft?
Welke dan?
Want bij mij, als ik bijvoorbeeld naast AVG Norton wilt installeren, moet ik eerst 1 van de 2 deinstalleren omdat dat niet samen gaat?

:d Heh ik heb automatische onderhoud's beveiligingen' nog bijv....:D van NOD32/TuneUp/XoftSpySE/Malwarebytes Anti-Malware/Trojan Remover ..enz..:) ...Doe maar nooit twee antivirusen ( AVG en Norton ! ) ...:(ene goede ( op jouw smaak ! ) is voldoende ! :( !

Laatst bewerkt:
Ahh op die manier.
Maar ik heb alle vinkjes uitgezet, zoals u in de afbeelding liet zien.
Maar ik krijg nog steeds die melding van dat Windows Defender is uitgeschakeld.
Heb ik dan toch niet de goede uitgezet?

Nu kijk maar nog bij defender hoe instelingen zijn , daar moet je rest nog ...bijstellen :D dus in zoekbalk typ maar >> C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe ....en enter ...:thumb:( Defender is bij me altijd uit ! )
----------------
ALS ik jou was zou ik jouw AVG instellingen nakijken ook ...:(

Laatst bewerkt:
Ik ben sinds kort overgegaan op AVG, omdat ik MSE toch niet helemaal vertrouw, omdat het gratis is.
Daar is totaal geen reden voor!
Er is geen bewijs dat betaalde versies per definitie beter zijn dan gratis versies.
De gebruiker zelf bepaalt uiteindelijk hoe veilig zijn pc is, b.v. door z'n surfgedrag en door niet klakkeloos steeds op ok te klikken als daarom wordt gevraagd!
Je kan altijd een keertje pech hebben natuurlijk, dat weet ik ook wel, maar ik durf te stellen dat een betaalde versie je niet per se beter beveiligt dan een gratis versie.

Ook een van de redenen dat ik ben overgestapt op Avast!.. Ik heb me er zelfs over beklaagd op het AVG-forum. AVG's opgave van reden was dat WD conflicten veroorzaakte & na "overleg" met Microsoft hebben ze WD op "advies" van Microsoft maar uitgeschakeld. Uiteraard heb ik dat nagevraagd bij Microsoft & de meest expliciete reactie van de MVP's was: ROLFMAO!..
Overigens doet MSE hetzelfde, waar nog wel wat voor te zeggen valt, alhoewel dat voor mij ook een van redenen is om het niet te installeren.

Dus: Deinstalleren, na de herstart gaat je WD vanzelf weer aan (maar moet wel eerst updaten!) & Avast! (ofzo) installeren.

Dit zijn de registersleutels die je goed moet zetten, voor die van AVG moet je even in dezelfde buurt zoeken, maar herstellen werkt alleen per sessie, na de herstart word het weer uit gezet:

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft Antimalware]
"DisableAntiSpyware"=dword:00000000
"DisableAntiVirus"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender]
"DisableAntiSpyware"=dword:00000000
"DisableAntiVirus"=dword:00000000

N.B: Betaalde AV beter???!!!..:
http://www.security.nl/artikel/35288/1/Gratis_virusscanner_even_goed_als_commercieel_pakket.html
http://www.security.nl/artikel/36633/1/Gratis_Avast!_bijna_gelijk_aan_Norton_360.html
http://www.security.nl/artikel/38720/1/Gratis_virusscanner_bijna_gelijk_aan_betaald_pakket.html

Laatst bewerkt:
Ik zit liever niet in het register zonder dat ik precies weet wat ik doe/ wat ik moet doen.

Maar ik moet toegeven, Avast lijkt dan toch beter dan AVG.
Alleen vind ik het nog steeds vaag waarom een gratis programma beter werkt dan iets waar je voor betaald...

Het was meer een antwoord op je vraag: " Hoe kan dat?". Nou zo dus, alhoewel bovenstaand registerbestand alles weer aanzet.

Ok, dat snap ik, maar dan nog begrijp ik niet wat ik precies moet aanpassen.

:D Da's zeer makkelijk als je volgt die register aanwijzingen van TheKnight ...:thumb: of uiteindelijk hoezoo zet je defender gewoon nie uit ?? :confused:

Dat staat ook uit, maar daar geeft hij steeds een melding van, en dat wil ik niet! :P

:confused: Heb je dus Defender geopend ?? :( en ...bij defender heb je pas die funktie om h'm uit te schakelen ...:D
4f58b3e3daa73-Defender.gif

Laatst bewerkt:
Ja, dat heb ik ook, maar telkens als ik mijn PC opstart, krijg ik die melding op het einde, en DAT wil ik weg hebben.
Ik weet wel hoe ik Windows Defender moet uitzetten, want dat is hij al, en al die vinkje heb ik ook uitgezet.

Maar die waarschuwing bij het opstarten wil ik weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan