Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Gisteren kreeg ik van het ene op het andere moment een fout code voor Windows Defender.
"error found: code 0x80004002", het komt op het volgende neer (dit volgens Defender zelf), "The program can't check for defintion updates". Op de help pagina van Microsoft werd me aangeraden om de oude versie (bèta 2) te vervangen door de nieuwste versie Windows Defender.
Tot zover is alles duidelijk, via configuratiescherm en software heb ik de bèta 2 versie verwijderd. Jammer genoeg blijven er enkele .DLL files achter die zich niet laten verwijderen, op geen enkele manier! Nu heb ik de nieuweste versie van Windows Defender gedownload en geprobeert die te installeren. En dat nu lukt niet, want "The older version of Windows Defender can not be removed', en "The feature you are trying to use is on a network resource that is unavailable", en daarmee zit ik klem! Niets helpt, niet met verwijderen van oude DLL-files en niet met installeren van de nieuwe Windows Defender. Zou hier een oplossing voor zijn, en zo ja, waar kan ik die vinden?
Het is een heel verhaal, maar ik ben hier goed ziek van!

gertini:evil:

Je zou eens in de Veilige Modus kunnen opstarten, en dan proberen de bestanden te verwijderen.
Waarschijnlijk staan ze in de Windows Defender map bij Program Files op je hardeschijf.

En je kan ook even:

- Start --> Uitvoeren --> regedit typen --> OK --> en dan Bewerken --> Zoeken en dan Windows Defender typen en OK. Dan kan je ook via Bewerken --> Volgende zoeken.

regedit

Ik heb het register bezocht en geprobeert om Windows Defender uit te schakelen. Ook nu lukt het niet. Alle waarden staan op 0, en als ik dan via Config.scherm-software Defender probeer te verwijderen, is daar 'Verwijderen' verdwenen. Ik heb het gevoel dat ik steeds verder van huis komt. Ach, ik kan eigenlijk allerlei andere bescherming gebruiken zoals Avast. Dat werkt prima!

Bedankt in ieder geval.

probeer het hiermee te verwijderen.

Kiep (als dat in veilige modus niet lukt) met dat progje inderdaad de hele map Windows Defender weg.

C:\Program Files\Windows Defender

En hier staat ook nog een map:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Defender

Kolere nog een map, lijkt Norton wel:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\WindowsDefender

Laatst bewerkt:
Kiep (als dat in veilige modus niet lukt) met dat progje inderdaad de hele map Windows Defender weg.

C:\Program Files\Windows Defender

En hier staat ook nog een map:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Defender

Kolere nog een map, lijkt Norton wel:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\WindowsDefender

bedankt voor je aanvulling. zoveel moeite had ik niet gedaan om die mappen te gaan zoeken dus bedank.

Allen hartelijk dank voor het mee denken. Ik heb de oplossing gevonden. Na de expiring van Windows Defender Bèta2 kreeg iedereen de mededeling dat er een updat beschikbaar was naar Windows Defender. Dit nu werkt alleen als alle beschikbare updates van Microsoft voor Windows XP zijn geinstalleerd, dus ook Internet Explorer 7! Tevens was het nodig om de oude versie (wat er nog van over was) te verwijderen met 'Windows Install Clean Up, en dat deed de trick. Ik ben weer een tevreden mens wat Windows XP aangaat. Bij Vista schijnt dit soort problemen niet voor te komen.
Allen hartelijk dank!

gertini:thumb:

Das vreemd om te zien waar alle mappen stonden heb ik defender gedownload en geinstalleerd en dat werkt prima met IE6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan