Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woobles

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
111
Hoi,

ik heb standaard Windows Defender (Vista) ingeschakeld.
Heb je dan ook nog zoiets nodig als SpywareBlaster of SpywareGuard?
Of Spybot search & destroy?

Groetjes,
Woobles
 
1 anti spyware programma zou ik blijven gebruiken gewoon voor de veilige heid maar nooit 2 tegelijk bijvoorbeeld SpywareBlaster en SpywareGuard want dat gaat botsen
 
Ok; bedankt voor je antwoord.

Ik lees echter wel her en der dat Defender niet goed zou zijn?
Moet ik deze nu uitschakelen en een ander spywareprogramma daarvoor in de plaats laten lopen (zo ja; welke dan)?

groetjes,
Woobles
 
Waarom stap je dan niet over op Microsoft Security Essentials ? Daar zit defender bij ingebakken. Dan kun je je bestaande virusscanner ook de-installeren.
 
Wat maakt het uit of Defender "erbij ingebakken zit" of zoals ik los op het systeem?
Heb ik dan Defender dan 2x als ik Windows Security Essentials erop zet?

Tja; naar Microsoft Security Essentials heb ik ook gekeken maar ik heb ervaringen gelezen dat het op Vista niet zo goed schijnt te draaien dus dat durf ik niet zo goed.
http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Microsoft+Security+Essentials+eScan+en+Norton+AntiVirus+verwijderen+het+beste+virussen+en+andere+malware

Zie onderin die link voor ervaringen. Daarnaast zijn er bij Microsoft Security Essentials geen automatische updates en dat zou ik wel fijn vinden.

Maar goed; is Defender nu wel of niet goed genoeg? Ik lees hier op het forum ook dat je het niet moet gebruiken maar waarom is mij niet duidelijk.

Groetjes,
Woobles
 
Als je MSE installeert, wordt windows defender automatisch uitgeschakeld !
 
Laatst bewerkt:
Ok; maar is Defender nu wel goed of niet dan? En bij nee; waarom dan niet?
Ik kan dat als leek niet beoordelen.

Groetjes,
Woobles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan