Windows defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneman12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo,

Mijn proefperiode van Mc afee verloopt binnenkort. Nu wil ik graag verder met Windows defender.
Hoef ik dan geen andere beveilingssoftware meer te installeren?

nee, maar weet dat windows defender niet echt betrouwbaar is.
Avast free bvb presteert veel beter.

Hallo,

Mijn proefperiode van Mc afee verloopt binnenkort. Nu wil ik graag verder met Windows defender.
Hoef ik dan geen andere beveilingssoftware meer te installeren?

Hoi,

Alleen Windows Defender is niet genoeg, Aangezien Windows Defender voornamelijk gemaakt is om bijna alleen spyware te detecteren & te verwijderen.
Zoek je een gratis Anti-Virus, dan kan je wellicht een van de onderstaande downloaden en dan installeren. (Zie citaat hieronder.)

* Voor je een ander Anti-virus product installeert, deïnstalleer McAfee dan. (Aangezien dit problemen kan veroorzaken.)
* Verwijder McAfee eerst vanaf ''Een programma verwijderen'' in het configuratiescherm.

* Daarna, run de McAfee uninstall tool uit. (Windows Vista/7/8 gebruikers dienen MCPR.exe als administrator uit te voeren. Hoe? Rechtermuisklik op MCPR.exe en klik op ''Als administrator uitvoeren''.) » http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe

Laatst bewerkt:
Geeft Windows defender ook e-mailbescherming? Hoe kan ik zien of defender actief is? rechtsonderin daar waar mc afee stond?
Heb mc afee inmiddels verwijderd en Windows defender geinstalleerd. Zo ook nog even MSE installeren.

goede raad, verwijder defender en zeker niet MSE installeren want dat is echt geen goede antivirus, installeer gewoon avast!7 free kost niks en is zeer goed !

Geeft Windows defender ook e-mailbescherming? Hoe kan ik zien of defender actief is? rechtsonderin daar waar mc afee stond?
Heb mc afee inmiddels verwijderd en Windows defender geinstalleerd. Zo ook nog even MSE installeren.

Hoi,

Je kan de functie aanzetten in Windows Defender, zie ook afbeelding hieronder.
windowsdefender.png

Hoe? Start » Typ in het zoek vak ''Een programma zoeken'' ''Windows Defender'' in en klik vervolgens op ''Windows Defender''.
Indien Windows Defender is uitgeschakeld krijg je een melding dat het programma is uitgeschakeld. Klik op ''Klik hier om het programma in te schakelen'' om Windows Defender in te schakelen. (Zie ook afbeelding hieronder.)
windowsdefenderturnedof.png

Daarna, Als Windows Defender ingeschakeld staat, Klik op ''Hulpprogramma's'' en klik onder ''Instellingen'' op ''Opties''. (Zie ook afbeelding hieronder.)
windowsdefenderoptions.png

Klik vervolgens op het tabblad ''Geavanceerd'' Vink het hokje van ''Email scannen'' aan & Klik je op ''Opslaan''. (Zie ook afbeelding hieronder.)
windowsdefender.png

Let er wel op dat Windows Defender voornamelijk bedoeld is om Spyware te detecteren en verwijderen.

Laatst bewerkt:
Is dit misschien een andere versie van Windows defender. Ik heb namelijk niet de optie van e-mailscanne er tussen staan.

Hoi,

Die afbeeldingen zijn van de meest recente versie van Windows Defender.

Kun je een screen maken van Windows Defender & het posten?

Hoe maak je een screen?
Klik op de toets ''PrtSc SysRq'' » Windowstoets + R & Typ ''mspaint'' » CTRL + V om te plakken. » Sla het bestand op waar jij het terug kan vinden. » Ga naar http://www.tinypic.com of een andere site waar je afbeeldingen kan uploaden. » Klik op ''Bestand kiezen'' en navigeer naar het bestand. » Klik nu op ''UPLOAD NOW'' en typ de code in die je in het afbeelding-venster ziet & Klik vervolgens weer op ''UPLOAD NOW''.

Nu geeft de laptop aan dat Windows defender is uitgeschakeld. Hoe krijg ik dat weer ingeschakeld in Windows 8. Kan het nergens vinden.

Hoi,

Windows Defender is Microsoft Security Essentials in Windows 8. (Zie afbeelding hieronder hoe in te schakelen.)
windows8defender.png

Laatst bewerkt:
Ben misschien wel lastig, maar hoe kom ik daarbi dan. Lukt me maar niet om windows defender in te schakelen.

Zou je mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen om windows defender weer in te schakelen. Ben er al 2 avonden mee bezig, maar lukt me maar niet.

Hoi,

Desktop (Bureaublad) » Start » Windows Defender zoeken » Windows Defender aanklikken.
Daarna, als Windows Defender is geopend, Ga naar: Instellingen » Real-time protectie » Vink het hokje aan & klik op OK.

windows8defender.png

klopt windows defender is geen antivirus, en zoals de jean al beweerd is avast de beste gratis antivirus op het moment........maar ieder kiest zelf wat wilt natuurlijk ;)

Spocky,

Windows Defender in Windows 8 is Microsoft Security Essentials?
Dus het is dergelijke een anti-virus.

Windows Defender met alleen de anti-spyware functie is overbodig.

oke dat klopt Poekije, maar iedereen weet dat MSE een zwakke av is dus waarom die gebruiken ipv geen zeer goede av zoals avast of zone alarm antivirus + firewall ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ga gewoon voor Windows Defender en zal voorzichtig zijn met bestanden te installeren van vreemde websites.

kun je dan even deze topic op "opgelost" aanvinken aub?
succes verder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan